Solidworks Tekening

Hallo

In een tekening bevat het titelblok van mijn basisvlak een afbeelding van een logo.

Wanneer deze afbeelding in PDF wordt afgedrukt, wordt deze gedeeltelijk verborgen en afgekapt door, blijkbaar, de buitenste omtrek van een aangrenzende weergave (blauw kader in weergaveselectie).

De afbakening of het oppervlak van de weergave (blauw kader) bedekt het titelblok en het logo, maar verbergt de afbeelding alleen voor afdrukken, niet voor het scherm.

Heeft iemand een oplossing om het formaat van de omtrek van de weergave te wijzigen zonder de schaal te wijzigen en zonder de weergave te verplaatsen (zeer drukke lay-out)?

Trimmen helpt niet.

Of misschien een andere oplossing, op de voor- of achterkant van de afbeelding zoals op andere software, of op het achtergrondplan

Bij voorbaat dank voor uw hulp en antwoorden.

Vriendelijke groeten

Fifi69 zei:

Hallo

De omtrek van een weergave verbergt de achtergrondafbeeldingen in SW niet. Gelukkig trouwens.

Anders zouden veel van mijn leden van het Europees Parlement niet bruikbaar zijn.

Ik zou liever neigen naar een probleem van het afdrukken van pdf's.

Hoe exporteer je in pdf?

2 likes
Hallo, een oplossing die kan werken: je moet een OLE-object importeren Invoegen / Object / Photshop Nu voeg ik mijn logo toe als een laag, eenmaal teruggekeerd naar SW verschijnt er een zwart kader rond het logo, wat als schetsafbeelding niet het geval is.

@ PL. Adobe-tools zijn inderdaad goed geïntegreerd in SW. Niet iedereen heeft echter photoshop op zijn computer.

3 likes

Voor het printen gebruik ik:

> Opslaan als

Type

> Adobe Portable Document Format (*.pdf)

> Exportopties

Alles is coherenter, behalve:

> Druk de koptekst af.

en

> Voeg niet-gedefinieerde lagen toe om af te drukken

DPI-geometrie bij 200

PPP OLE tot 200

Bedankt voor je hulp

Zonder Photoshop te hebben, probeer te zien voor een andere resolutie van het logo of gewoon door het een beetje te verkleinen.

Maar zelfs met een goede resolutie, als een van de weergaven (de omtrek van het aanzicht op de tekening) overloopt op de afbeelding, wordt deze afgekapt tot een pdf-opname. De truc is om af te drukken met de adobe pdf-printer en niet op te slaan in pdf, en de afbeelding wordt niet afgekapt.

2 likes

Kunt u een MEP-bestand en een pdf-afdruk bijvoegen?

Om PDF's te maken, gebruik ik meestal PDFCreator:

http://download.pdfforge.org/download/pdfcreator/1.7.3/PDFCreator-1_7_3_setup.exe?file=AMIfv97kLO8VoYDocnkmGfZ6Ob00JYesPQ51EAvgTbKXr0r8I5PnbSLpICS5p8m8VIP1EEkRfg0Crm4pWqkE3-JjamrrE8nI-xg5kR1phY8TiXWLDdJJbeLZRxC9uXZxi-qv46n9r-ekW2F4QQn3b4nh9WBsvAzbA7EP15qiEefN40wWr8w4pK4

1 like

Zeker, is dit soort problemen echt waar? Zie afbeelding

capture_croisement_logo_sw-pdf.jpg
2 likes

Het kan ook afkomstig zijn van uw "opslaan als .pdf", zoals @remrem al aangaf.

Van tijd tot tijd doet het het me op basis tekenen, sommige weergaven zijn verstopt of ontbreken.

U kunt het probleem mogelijk omzeilen door af te drukken, pdfcreator als uw printer te kiezen en de procedure te volgen

Hallo allemaal, bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb precies het geval dat Gerald heeft gebonden.

Blijkbaar heeft niemand een oplossing.

Ik vond een oplossing die een beetje vergezocht was.

Ik heb mijn weergave opgeslagen, met dezelfde oriëntatie, maar ik heb hem gelijk met de rand van de grafische ruimte geplaatst, en dus is de afbakening van mijn gezichtspunt teruggebracht tot MEP.

Ik heb niets beters gevonden

Afdrukken in Adobe-printers is niet zo goed als opslaan in PDF en de dikte van lijnen of gearceerde afbeeldingen is niet zo goed en erg gulzig in bytes.

Als Gérald een oplossing heeft voor zijn gehechtheid, ben ik er helemaal voor.

Nogmaals bedankt aan iedereen

1 like

Hallo

omdat ik geen andere oplossing heb, sluit ik het onderwerp

Dank u voor uw bijdragen

Hallo

Door de weergave naar hoge kwaliteit te schakelen, wordt het frame een beetje verkleind.

Vriendelijke groeten