Ik ben al minstens 3 maanden bezig met de zaak!! Ik heb al verschillende manipulaties geprobeerd!!
Herinstallatie, maar niets werkt. de licentie geen probleem, maar het is bij het laden van de taak flappen dat niets passe.si ik laat het laden malen voor 15 uur gaat het een beetje... maar geen foutmelding en geen opening van de software!!
Ik had ook een oudere versie van Solidworks 2016 die ook werkte, dus ik heb versie 2018 (netjes) verwijderd en versie 2016 opnieuw geïnstalleerd, maar hetzelfde probleem!
3 maanden Windows-update om te verwijderen, het wordt gemakkelijk. Als je, naar ik hoop, een onderhoudscontract hebt, moet je een incidententicket openen.
Gezien alles wat je beschrijft, doet het me denken dat in alle bestanden die worden gebruikt om de software te installeren, het een beetje is alsof er elementen ontbreken.
Als Windows een probleem had, zou je niet de enige zijn die een PB heeft.
Als u in onderhoud bent, vraag dan (en zelfs als u niet in onderhoud bent) om alle bestanden van de 2018-versie te hebben.
Maar ik zou liever opmerken @Stefbeno hulp te zoeken omdat je anders lang in cirkels ronddraait, zonder beter resultaat.
Het ziet er vreemd genoeg uit als een stuk stront dat in het register is achtergelaten. En om te gaan freediven in de BDR, is het beter om ingewijd te worden en met vinnen en snorkelen te gaan.
3 maanden Windows updates kan betekenen dat 3 of 4 updates (dit is mijn geval op 2 verschillende PC's met Windows 10 versie 1713 4.590) wat dus niet onhaalbaar is en ja als er een onderhoudscontract is is het geruststellender om een ticket te openen.
Het zou echter interessant zijn om iets meer te weten over het type pc (laptop of desktop? Gamer? ...) evenals op de updates die er mogelijk zijn geweest net voor het verschijnen van het probleem, en ook op het type SW-licentie (onderwijs, standaard, premium, ...).
Het ziet er inderdaad uit als een "shit" die in het register is achtergelaten (en hier is het beter om het onderwerp onder de knie te krijgen), maar het doet me ook denken aan een ontbrekend of beschadigd dll-bestand of incompatibel met de versie van het framework.
Wordt de blokkering op dezelfde plaats uitgevoerd voor SW2016 en SW2018 (taakvensters laden)?
Bedankt allemaal voor de antwoorden en de interesse die jullie hebben getoond om mijn probleem op te lossen. Als bij toverslag eindelijk bijna solidworks werkt perfect vandaag en ik weet niet echt om welke reden, ik denk dat Windows Update of en het opschonen met malverbyte van mijn pc en het opschonen van het register.
De blokkering vond namelijk voor beide versies tegelijkertijd plaats bij het laden van de taakvensters. Momenteel is solidworks 2016 geïnstalleerd, maar ik heb nog niet geprobeerd versie 2018 opnieuw te installeren. Ik denk dat ik het snel ga proberen.