Met betrekking tot de plaatwerktekening in "Uitgevouwen toestand", hoe voeg ik een aangepaste notitie toe in "Vouwnotities"?
Op dit moment gebruik ik de volgende gegevens: <buigrichting> <bochthoek>
Ik wil R <buigradius> vervangen door een nieuwe, geautomatiseerde aangepaste notitie.
Deze nieuwe gepersonaliseerde notitie zou afkomstig zijn van mijn plaatwerksjabloon. In mijn behoefte zou ik het sjabloonnummer willen gebruiken dat overeenkomt met de dikte van het plaatwerk en de gebruikte gereedschappen - zie bijgevoegde afbeelding).
De standaard buignoten worden gedefinieerd in het bestand "bendnoteformat.txt" dat zich bevindt op "C:\Program Files\SolidWorks Corp\SolidWorks\lang\english".
Aan de andere kant, hoe de waarde van een parameter op te halen goede vraag.
Na verschillende vruchteloze zoektochten op internet, denk ik dat het niet mogelijk was om nog een notitie te maken...
@stefbeno Voor het dossier, dat wist ik. Dank je wel in ieder geval:)
@Bart Op dit moment hebben mijn productieplannen alleen de dikte en de radius. Het feit dat ik de gebruikte v plaats, stelt me in staat om mezelf te rechtvaardigen voor de berekening van het uitgevouwen. Verstandiger dan de straal in te voeren, ook al hangt het af van het voertuig... Kortom, het opnieuw doen van een regel in het formulier spreekt me niet echt aan, het doet nog een ding om te doen en druist in tegen mijn huidige beleid om CAD-taken te verminderen (zelfs de eenvoudigste)... :D
De enige oplossing die ik had gevonden om de EV op de MEP weer te geven, was dat ik een aangepaste eigenschap zou maken met behulp van de slimme eigenschappen.
In feite heb ik een aangepaste eigenschap "Buigstraal" gemaakt (met eigenschap van het document waarnaar wordt verwezen) die de waarde van de buigstraal ophaalt, en vervolgens een aangepaste eigenschap Vé die de Vé definieert volgens de Buigstraal Vé=(IFF($Rayon=1.3|8|IFF($Rayon=2|12|err)
Dit is voor mij de enige manier die gevonden is om mijn EV in de MEP te tonen.
Ook al is het een omweg, aan de andere kant, als je vindt hoe je een gepersonaliseerde notitie kunt maken in de vouwnotities, ben ik de 1e nemer!
@ Sbadenis, vraag een beetje off-topic, maar nogal interessant voor mij :) . Wat is het doel van de "err"-waarde in uw vergelijking? Vé=(IFF($Rayon=1.3|8|IFF($Rayon=2|12|eh)
Het is gewoon gedaan, want als iemand een buigradius kiest voor een plaatdikte die niet mogelijk is, dan wordt op het plan de annotatie op het vlak "ep.xmm Vé de x" vervangen door een andere annotatie "Error Ve" en plotseling weten we dat de pers niet goed is omdat de in het onderdeel gekozen parameters verkeerd zijn. Deze annotatie is nog afhankelijk van een andere FRFI.
We hebben dit gedaan omdat het ondanks een sjabloontabel voorkomt dat sommige mensen de buigradius forceerden zonder op te letten en ineens de ontwikkeling van het plaatwerk totaal verkeerd was omdat er in de excel-vouw geen waarde werd ingevoerd in de verliestabel.
@sbadenis Ik heb momenteel geen andere methode gevonden... Ik bestudeer andere oplossingen dan smartproperties (waar ik werk hebben ze het niet). Bedankt voor jullie antwoorden, iedereen!