Solidworks gebruikt alleen 8G ram

Hallo

We hebben 3 Zbook z14-laptops met 16 GB RAM gekocht bij onze SW-dealer

Bij grote assemblages of simulatie vertelt het me onvoldoende geheugen, maar het blijft op 8 GB ram-gebruik.

De solidworks-ondersteuning vertelt me alleen dat ik het virtuele geheugen moet vergroten...

Heb je een idee om al het ram-geheugen te gebruiken?

Bij voorbaat dank

Hallo 

Probeer eerst in de taakbeheerder handmatig een hoge prioriteit in te stellen, klik met de rechtermuisknop op SLDWORKS.exe in detail onder w10, dan "prioriteit instellen"

Hallo, a priori werkt Solidworks alleen in multi-core voor Simulation en Photoview.

Zie bericht hieronder:

https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/puissance-processeur-alloue-sw

1 like

Uh.. Is er een relatie tussen de multicore en de hoeveelheid RAM?

Het probleem is dat Windows en Solid veel informatie in de cache plaatsen, dus we hebben bijvoorbeeld 7 GB in realtime gebruikt + bijna evenveel in de cache.

we kunnen deze informatie zien met Win 10 op het geheugengedeelte van het prestatietabblad van taakbeheer.

Vriendelijke groeten.

mem.png
1 like

Wees echter voorzichtig: door het virtuele geheugen te vergroten, beïnvloedt dit de prestaties van de pc. Lezen/schrijven naar de harde schijf. Zorg voor een SSD voor deze anders hoofdpijn te wachten.

Vriendelijke groeten

1 like

Wees voorzichtig, want het is helemaal niet dezelfde manier van werken. Uw pb dit product in SWCad of SWSimulation.

De verhalen van een enkel hart of meerdere harten hebben er niets mee te maken.

A+

1 like

Het probleem doet zich voor op solidworks in ontwerp en niet in simulatie.

Wat me irriteert, is dat ik geen probleem had met hetzelfde gebruik op mijn oude pc, en dat het verschijnt op deze nieuwe pc die ik bij onze SW-dealer heb gekocht.

Ik denk dat het vergroten van het virtuele geheugen je zal helpen en deze berichten zal beperken.

Hieronder leest u een beetje met waarom, hoe, als het u kan helpen.

https://forums.cnetfrance.fr/topic/1356925-windows-10--augmenter-la-memoire-de-pagination-ou-memoire-virtuelle/

Ik denk immers dat 24/32 GB RAM, afhankelijk van wat je doet, geen overbodige luxe is.

Ik raad niet aan om de Windows-ready boost te gebruiken, het werkte redelijk goed tot de dag dat ik ermee verknoeid werd en uren werk verloor.

op mijn vorige computer met 16 GB en W7 ram heb ik nooit een probleem gehad... Het komt waarschijnlijk van W10 die wil dat we meer geheugen kopen dan