Hoi allemaal
Ik heb vorig jaar (augustus 2023) een Lenovo Pro 5i gekocht met de volgende technische kenmerken:
Processor- 14e generatie Intel® Core™ i9-14900HX (tot 4,10 GHz E-cores, tot 5,80 GHz P-cores)
GPU- NVIDIA® GeForce RTX™ 4070 8GB GDDR6 Laptop GPU
Geheugen - 32 GB DDR5-5600MHz (SODIMM) - (2 x 16 GB)
Opslag - 1TB SSD M.2 2280 PCIe Gen4 TLC
Beeldscherm - 16" WQXGA (2.560 x 1.600), IPS, ontspiegeld, geen touchscreen, HDR 400, 100%DCI-P3, 500 nits, 240 Hz, lage emissie van blauw licht
Ik gebruik momenteel Windows 11, ik heb SolidWorks 2022 SP5 (mijn licentie stopt bij deze versie)
Ik verberg niet dat ik deze pc heb meegenomen om aan kleine SolidWorks-assemblages (- 100 onderdelen) te werken en ook om te kunnen ontspannen op elk spel zonder me zorgen te maken over de grafische instellingen
Symptomen:
-
Onderdeel en montage
- Traag bij het toevoegen van een dimensie
- Traag bij het bewerken van een functiedimensie
- Na een tijdje heb ik grafische bugs, sommige of bijna alle gezichten van mijn munt worden transparant, zelfs na een CTRL+Q, ik sluit en start opnieuw op, en het probleem verdwijnt een tijdje
-
Op tekening
- Traagheid bij alles wat te maken heeft met het toevoegen van annotatie en dimensionering
Al getest:
- Up-to-date driver, studiodriver gebruikt
- Terugstellen
- Solidworks opnieuw installeren
- Verbeterd selectievakje voor grafische weergave aan/uit
Dit is al het geval sinds het begin dat ik de computer heb, ik heb geen probleem met andere software zoals autocad, Creo en elk spel.
Dus als je een idee hebt, ben ik er helemaal voor.
Ik zal proberen om het grafische probleem te posten, maar ik ben niet op mijn pc op dit moment.
Bedankt voor je hulp, wetende dat ik geen probleem heb op mijn andere pc die bijna 14 jaar oud is en veel minder krachtig is.
A+ de ontwerpers!