SolidWorks: DWG-probleem en onderdeelfamilie

Hallo

Wanneer u een plan opslaat in DWG en het bevat een tabel van een kamerfamilie, wordt deze meestal verschoven en verschijnen de eigenschapsnamen niet in de kolomkoppen (zie bijgevoegde afbeelding).

Ervaart u hetzelfde probleem?

Heeft u een oplossing?

dwg-famille.jpg

Hallo

Heb je geprobeerd het lettertype te wijzigen?

Ik kwam een soortgelijk probleem tegen met PDF-conversie:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/enregistrement-en-pdf

2 likes

Hallo

Heb je in het gegenereerde bestand geprobeerd om met de lagen te "spelen"?

Het lijkt erop dat de eigenschappenlaag niet de juiste is.

zoals @ Tomalam zegt

Dit probleem is opgelost door het lettertype in een andere thread te wijzigen

Waar lees je je DWG mee?

Schaalvergroting is ook belangrijk

zie deze link Autocad 2013 Excel importeren tutorial

http://www.youtube.com/watch?v=t-j8N6c1nWw

@+ :-)

1 like

Hallo

U moet een verschil in configuratie hebben met uw 5e kolom omdat deze de tekst goed weergeeft.

Om te kijken.

Ja, de 5e kolom moet een met de hand gevulde doos zijn, terwijl de andere worden aangestuurd met een eigenschap.

Aan de andere kant zet het me aan het denken... Misschien is het bij het converteren naar DWG ingesteld om de formules in het vak weer te geven in plaats van het formuleresultaat.

Ik weet niet of het heel duidelijk is, op Creo is er een manier om op deze manier over te schakelen.

Thomas

1 like

Hallo

In feite zijn de tabellen uit de deelfamilies van het oude formaat (OLE-object, Excel-tabel)

ze worden niet geconverteerd naar een tabelannotatieobject zoals (bijna) alle andere tabellen

En natuurlijk de vectorisatie van deze objecten, of het nu in PDF of DXF, DWG .... Gaat niet goed

Ik zie geen eenvoudige en praktische oplossingen...  

Om iets schoon te krijgen, moet je de inhoud kopiëren/plakken in een annotatietabel (Invoegen/Tabellen/Algemene tabel), maar je verliest de associativiteit

8 likes

Hoi allemaal

Ik ben in eerste instantie in SolidWorks: ik open na de DWG met DraftSight (maar het is hetzelfde met AutoCAD) => het probleem zit in SolidWorks!

Op bijgevoegde bestanden werkt de conversie naar DWG voor beiden! En het werkt nog steeds als je het naar PDF converteert!

Herhaal je hetzelfde probleem?

Heb je een verschil opgemerkt tussen deze 2 bestanden?

@Tomalam : ze hebben dezelfde politie! En de andere draad gaat over CREO.

@Jose-accessa : Ik doe absoluut niets op DWG-bestanden: ik ben in SolidWorks en ik doe File > Register-onder > DWG

@GT22: De andere thread gaat over CREO. En je link heeft het over AutoCAD, terwijl het in feite over SolidWorks gaat.

@jfaradon : inderdaad wil ik de associativiteit behouden!

Dank u allen.

dwg_familles.zip

Ik denk dat je voor draftsigth de nieuwste versie moet downloaden, ik dacht dat ik dat een tijdje geleden zag, maar WAAR? mysterie en kauwgombal ;-D

@+ ;-)

1 like

Ik heb de nieuwste versie van DraftSight gehoord.

Heeft iemand geprobeerd de bestanden te openen om ze op te slaan in DWG?

En heb je een verschil gezien tussen deze twee bestanden? Want het ene werkt en het andere niet!

Hallo

Heeft iemand mijn bestanden kunnen bekijken?

Ik ontving een e-mail van Lynkoa met het verzoek om deze vraag te sluiten, maar het lijkt erop dat niemand zich erop heeft geabonneerd en dat ik alleen praat!

Dit is een bekend probleem, zie deze SPR:

https://customerportal.solidworks.com/eservice_enu/start.swe?SWECmd=InvokeMethod&SWEMethod=GotoRecord&SWEService=SWGotoRecord&ViewName=SW+All+Defects+List+customerportal+-+Search&BusObject=Product+Defect&BusComp=Product+Defect&Id=1-4JLIC6&SRN=