[Solidworks] Probleem tussen configuratie en stuklijst

Hallo

Ik ben op zoek naar een manier om uit de stuklijsten van mijn assemblages te komen met een kolom "Onderdeelnummer" die overeenkomt met de naam van de onderdeelconfiguratie, en een kolom "Beschrijving" die overeenkomt met de beschrijving van de configuratie in kwestie

Ik kan de gewenste naam aan de configuratie geven, de gewenste tekst in de beschrijving, en het vakje "gebruik in de nomenclatuur" aanvinken, het wordt niet van kracht in mijn nomenclatuur.

Ik ken de nomenclatuuropties echter niet goed, ik denk dat ik de juiste optie om te activeren niet kan vinden.

PS: Ik ben op solidworks 2011.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Hallo

Op uw nomenclatuur kunt u met de rechtermuisknop klikken en vervolgens een kolom invoegen en daar wordt een tabblad geopend, naar beneden scrolt en vervolgens "Nee kiest uit de configuratie.

Moge de kracht met je zijn.

config.jpg
7 likes

Bedankt, het werkt!

Vreemd genoeg heb ik het gisteren geprobeerd, maar bij het invoegen van de eerste kolom is het keuzemenu leeg, ik moet het een tweede keer doen om het te laten werken.

In ieder geval zal ik eindelijk in staat zijn om mijn stuklijsten direct te extraheren:)

Bedankt!