Ik kan geen vliegtuig verschuiven, ik wil mijn vliegtuig naar rechts of naar boven verschuiven, op de as die ik heb gemaakt, zodat ik er daarna op kan schetsen,
Nou, op je afbeelding die bij je vraag is gevoegd, zo begrijpt hij het.
In ieder geval als je het gecentreerd wilt; je hoeft alleen maar een stip in het midden van je as te maken en hetzelfde te doen zoals uitgelegd in mijn kleine tutorial of SolidWorks 2016-bijlage
Je wilt dus een vlak dat loodrecht staat op het vlak van de schets en dat door de constructielijn gaat ("de hellende as"). We moeten daarom het vlak van de schets selecteren als de eerste referentie met de loodrechte optie en de as als de tweede referentie.
Maak op deze schets een verticale constructielijn die beperkt is tot de oorsprong. Dan een tweede loodlijn die je dimensioneert ten opzichte van de oorsprong zodat je deze later gemakkelijker kunt verplaatsen, omhoog of omlaag.
Maak een vlak door de horizontale lijn te selecteren, selecteer het tweede referentievlak en plaats de hoek waarmee u uw vliegtuig kunt kantelen zoals u wilt, zoals in uw tekening
Valideren en van daaruit kunt u dit vlak omhoog of omlaag slepen door te wijzigen de 2° .
Aan de hand van dit plan maak je je schetsen zoals je later je gladstrijken wilt doen