Solidworks: Probleem met een Plan-offset!

Hoi allemaal

Ik heb een probleem,

Ik kan geen vliegtuig verschuiven, ik wil mijn vliegtuig naar rechts of naar boven verschuiven, op de as die ik heb gemaakt, zodat ik er daarna op kan schetsen,

Maar ik kan het niet, toch probeer ik het...

Kunt u mij alstublieft helpen?

Bedankt.

Vriendelijke groeten.

aide_forum_lynkoa_solidworks.jpg

Nou, je hebt een bouwlijn gemaakt

U klikt op uw lijn om deze te selecteren met de bedieningstoets geactiveerd en u selecteert het uiterste punt van deze genoemde regel 

In theorie en in de praktijk wordt je plan gemaakt

@+

2 likes

Hallo

Kun je je stuk in een look plaatsen?

Dank u voor uw antwoorden.

Dus @gt22 als ik doe wat je me zegt, hij het zo zet dat ik het helemaal niet wil!

Dus @ac cobra 427 goed is, heb ik gevonden hoe ik het hulpstuk moet plaatsen, nam een kijkje!

test_entrainement.sldprt

Maak een screenshot om het te begrijpen en trek een lijn om te weten hoe u uw plan wilt hebben

@+

Hier is een kleine tutorial over hoe je het moet doen

creation_du_plan_perpendiculaire.docx
1 like

Bedankt @ac cobra 427

Maar ik wil niet dat het zo mijn plan is,

Ik wil dat hij op de as en gecentreerd is!

Nou, op je afbeelding die bij je vraag is gevoegd, zo begrijpt hij het.

In ieder geval als je het gecentreerd wilt; je hoeft alleen maar een stip in het midden van je as te maken en hetzelfde te doen zoals uitgelegd in mijn kleine tutorial of SolidWorks 2016-bijlage

test_entrainement.sldprt

Sorry dat ik me slecht uitdruk,

Kortom, ik zou willen dat het vliegtuig lijkt op het vliegtuig dat we in blauw op de afbeelding zien, maar op de as die enigszins gekanteld is!

Je wilt dus een vlak dat loodrecht staat op het vlak van de schets en dat door de constructielijn gaat ("de hellende as").
We moeten daarom het vlak van de schets selecteren als de eerste referentie met de loodrechte optie en de as als de tweede referentie.

Ik zal uitleggen hoe ik het wil door middel van de afbeelding!

aide_2_forum_lynkoa_solidworks.jpg

Hallo

Ik stel voor dat u het volgende doet:

1. Schets op het rechtervlak
  2. Maak op deze schets een verticale constructielijn die beperkt is tot de oorsprong. Dan een tweede loodlijn die je dimensioneert ten opzichte van de oorsprong zodat je deze later gemakkelijker kunt verplaatsen, omhoog of omlaag.
  3. Maak een vlak door de horizontale lijn te selecteren, selecteer het tweede referentievlak en plaats de hoek waarmee u uw vliegtuig kunt kantelen zoals u wilt, zoals in uw tekening
  4. Valideren en  van daaruit kunt u dit vlak omhoog of omlaag slepen door te wijzigen
    de 2° .
  5. Aan de hand van dit plan maak je je schetsen zoals je later je gladstrijken wilt doen

Vriendelijke groeten

Maak op uw lijn een lijn  die  er loodrecht op staat

Je klikt op je regel zodra je schets is gesloten en op het punt waar je je plan zou moeten hebben

Zie bijgevoegde afbeelding

@+ ;-)

Dank u voor uw antwoorden.

Het is me gelukt met de manier van gt22.

Ik zal in staat zijn om mijn andere profiel aan te maken en het vervolgens te koppelen aan de kleine die je onderaan zag enz ...

BEDANKT

??????