Solidworks simulatie 2014 beam element + volume element

Hallo

Ik word geconfronteerd met een probleem op Solidworks Simulation 2014, namelijk het volgende.

Ik stelde het heffen van oren voor op een frame gemaakt van mechanisch gelaste balk en SW-simulatie geeft me geen coherente simulatie als ik aan een oor trek.

Ik leg het uit, ik maak contact tussen de straal en het oor, ik oefen een kracht uit in het oorgat van 6000N en de simulatie vertelt me dat ik een verplaatsing van 8 mm heb wat niet mogelijk is.

De enige oplossing die ik heb gevonden, is om een plaat tussen het oor en de straal te plaatsen om een grotere indruk op de straal te kunnen hebben en het werkt omdat ik consistente resultaten tegenkom.

Ik heb een foto in PJ gezet om mijn uitleg beter te illustreren.

Voor mij heb ik de indruk dat de afdruk op de oorbalk te klein is voor SW om het contact tussen de 2 te maken.

Heeft u een idee hoe u deze tussenplaten kunt verwijderen en een samenhangend resultaat kunt krijgen?

Bedankt

simulation_chassis.jpg

Hallo

Soms is de combinerfunctie vereist aan het einde van een mechanisch gelast ontwerp om consistente resultaten te krijgen in SolidWorks Simulation.

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_FEAT_COMBINE_BODIES.htm

1 like

Hallo

Ik raad in dit geval niet aan om te combineren, omdat je op een gemengd balk- en volumenet zit.

Ik denk dat het probleem voortkomt uit de definitie van uw contacten tussen elkaar, kunt u ons een screenshot maken of ons het bestand sturen?

@+

1 like

Het draait allemaal om de eigenschappen van uw contacten tussen oren en straal.

Hallo

Ik weet niet wat de grootte van het complete model is, maar gezien wat er op de schermafbeelding staat, zou ik niet de moeite nemen en alles in volume berekenen (of in ieder geval de eerste balk waarop de oren zijn gelast). Gezien de rekenkracht van moderne pc's, zou dit soort model in een paar seconden/minuten moeten malen (de langste is de mesh).

Naar mijn mening moet solidworks ook een vrij slecht beheer hebben van de balk die in een andere past: een balkelement is een rechte lijn met een doorlopende doorsnede: als het model een balk met een gat heeft, zou solidworks niet in staat moeten zijn om correct te rekenen op de plaats van het gat).

Concluderend, balken zijn goed, maar alleen over zeer lange lengtes en ver verwijderd van de discontinuïteiten die we in detail willen waarnemen (zoals lassen, gaten ..)