Ik zou graag willen weten of SolidWorks voor solidworks simulatie rekening houdt met de lasnaden tussen elk onderdeel?
Ik heb een plaatwerk met een oppervlakte van 2 m2 met hoeken als versteviging. De lasnaden zijn niet te zien, maar de hoeken en het plaatwerk zijn uit één stuk gemaakt.
Hallo vincent.fabre_l, Ik ben geen professional op dit gebied, maar voor simulatie voor plaatwerk ondersteunt SolidWorks geen lassen. Om een simulatie te maken, moet het een enkel onderdeel uit één stuk zijn, d.w.z. uw assemblage moet er een onderdeel van maken (Isoleer uw onderdeel om te simuleren). Dat is het eerste. het zou leuk zijn om je SW-versie te kennen met een kleine screenshot van je kamer om te simuleren... Hier is deze link waarvan ik denk dat je iets meer te weten kunt komen over de simulatie.
Ik bevestig wat onze collega @A_R zegt (die ik terloops groet), maar ik wil er graag aan toevoegen dat alleen puntlassen in aanmerking wordt genomen Conventionele TIG-, MIG- en argonlassen worden niet in aanmerking genomen.
Bovendien worden eventuele lasnaden die in de SolidWorks ASM aanwezig zijn, niet doorgegeven aan Simulation, wat een andere software is.
Dit is een debat dat we regelmatig voeren en om een lang verhaal kort te maken, we moeten er rekening mee houden dat de volumes van elkaar afhankelijk zijn. (plaatwerk en hoek)
Als je de simulatie eenmaal onder deze omstandigheden hebt gedaan, kun je eenvoudig scenario's maken die overeenkomen met een simulatie zonder de vellen en een andere met de vellen.
Bovendien moet u de lasschema's raadplegen die u de weerstand geven op basis van de lengte, enz...
Maar zoals @A_R zegt, zonder de volledige ASM is het moeilijk om meer te zeggen. Inderdaad, zoals het kennen van het verstijvende effect van plaatwerk. Als het plaatwerk echt stijf wordt, dan zul je anders te werk moeten gaan.
Hallo ZOZO_mp, Dank u voor uw bevestiging. Eén vraag, dus in het geval van een mechanisch gelaste assemblage of andere, als we willen dat er lasnaden in de simulatie zijn, moeten ze dan niet fysiek worden weergegeven (teken ze in 3d)? Dat is maar een vraagje... Wordt vervolgd, dankzij meer. AR
Ja, dat klopt. Idealiter zou u ook kleine luchtspleten tussen de onderdelen/lichamen moeten plaatsen, zodat de onderdelen alleen door de lasnaden worden gehecht. Als het onderdeel zo is getekend, kun je een zeer realistische simulatie krijgen. Het grote nadeel hiervan is dat je meer tijd kwijt bent aan het tekenen van het onderdeel voor berekening dan aan je productieonderdeel, aangezien je alle lasnaden realistisch moet tekenen.
Ik heb de connector van het type soldeerkraal genomen en ik geef enkele verduidelijkingen
Dit type connector werkt alleen voor plaatwerk of oppervlak. Dus voor mechanisch gelaste frames, nou ja, het zijn beschuiten.
Ik heb een testsimulatie gedaan met twee platen metaal en tja de resultaten geven niet veel, althans niets over de stevigheid van de lasnaden (zie de bijgevoegde video).
Ik kom terug op wat ik eerder aanbeveelde, namelijk om met lasschema's te redeneren op dezelfde manier als men zou moeten doen bij boutverbindingen. Daarom deel ik de oplossing van onze (voorkeurs) @froussel helemaal niet, omdat het niets wezenlijks zal opleveren in vergelijking met de methode van contacten in solidariteit of zonder penetratie.
Voor de lol is hier een chitit' simu gemaakt met de " soldeerkraal " connectoren Ik heb de envelop een beetje ver geduwd, maar alleen zodat de lassen en hun rol in de simulatie verschenen. Merk op dat dit niets zegt over de las zelf, maar het geeft het gedrag van de onderdelen op de plaats van de las aan
EDIT: Ik heb de simulatie opnieuw gedaan, zodat deze beter beantwoordt aan de eerste vraag