Ik zou graag willen weten of SolidWorks voor solidworks simulatie rekening houdt met de lasnaden tussen elk onderdeel?
Ik heb een plaatwerk met een oppervlakte van 2 m2 met hoeken als versteviging. De lasnaden zijn niet te zien, maar de hoeken en het plaatwerk zijn uit één stuk gemaakt.
Hallo vincent.fabre_l, Ik ben geen professional op dit gebied, maar voor simulatie voor plaatwerk ondersteunt SolidWorks geen lassen. Om een simulatie te maken, moet het een enkel onderdeel uit één stuk zijn, d.w.z. uw assemblage moet er een onderdeel van maken (Isoleer uw onderdeel om te simuleren). Dat is het eerste. het zou leuk zijn om je SW-versie te kennen met een kleine screenshot van je kamer om te simuleren... Hier is deze link waarvan ik denk dat je iets meer te weten kunt komen over de simulatie.
Ik bevestig wat onze collega @A_R zegt (die ik terloops groet), maar ik wil er graag aan toevoegen dat alleen puntlassen in aanmerking wordt genomen Conventionele TIG-, MIG- en argonlassen worden niet in aanmerking genomen.
Bovendien worden eventuele lasnaden die in de SolidWorks ASM aanwezig zijn, niet doorgegeven aan Simulation, wat een andere software is.
Dit is een debat dat we regelmatig voeren en om een lang verhaal kort te maken, we moeten er rekening mee houden dat de volumes van elkaar afhankelijk zijn. (plaatwerk en hoek)
Als je de simulatie eenmaal onder deze omstandigheden hebt gedaan, kun je eenvoudig scenario's maken die overeenkomen met een simulatie zonder de vellen en een andere met de vellen.
Bovendien moet u de lasschema's raadplegen die u de weerstand geven op basis van de lengte, enz...
Maar zoals @A_R zegt, zonder de volledige ASM is het moeilijk om meer te zeggen. Inderdaad, zoals het kennen van het verstijvende effect van plaatwerk. Als het plaatwerk echt stijf wordt, dan zul je anders te werk moeten gaan.