Symulacja konstrukcji blachowej SolidWorks

Witam

Chciałbym wiedzieć, czy w przypadku symulacji solidworks SolidWorks bierze pod uwagę spoiny między każdą częścią?

Posiadam blachę o powierzchni 2 m2 z kątownikami jako zbrojeniem. Spoiny nie są pokazane, ale kątowniki i blacha są wykonane w tym samym kawałku.

Vincent

Witaj vincent.fabre_l,
Nie jestem profesjonalistą w tym temacie, ale do symulacji dla blachy SolidWorks nie obsługuje spoin. Aby wykonać symulację, musi to być pojedyncza część jednoczęściowa, tzn. zespół musi uczynić ją częścią (Wyizoluj swoją część, aby zasymulować). To po pierwsze.
byłoby miło poznać swoją wersję oprogramowania z małym zrzutem ekranu swojego pokoju do symulacji...
Oto ten link, który myślę, że pozwoli Ci dowiedzieć się trochę więcej o symulacji.

https://www.lynkoa.com/en/formations/solidworks-simulation-standard

… Ciąg dalszy nastąpi, @+.
AR

2 polubienia

Witaj @vincent.fabre_1

Potwierdzam to, co mówi nasz kolega @A_R (którego pozdrawiam mimochodem), ale dodam, że brane jest pod uwagę tylko zgrzewanie punktowe
Konwencjonalne spoiny TIG, MIG i argonowe nie są brane pod uwagę.

Ponadto, wszelkie szwy spawalnicze obecne w SolidWorks ASM nie są przesyłane do Symulacji, która jest innym oprogramowaniem.

Jest to debata, którą toczymy regularnie i krótko mówiąc, musimy wziąć pod uwagę, że liczby są współzależne. (blacha i kątownik)

Po wykonaniu symulacji w tych warunkach można łatwo tworzyć scenariusze, które odpowiadają symulacji bez arkuszy i innym z arkuszami.

Ponadto musisz zapoznać się z wykresami spoin, które podają rezystancję w zależności od długości itp.

Ale jak @A_R mówi, bez pełnego ASM trudno powiedzieć więcej. Rzeczywiście, jak znajomość efektu usztywnienia spowodowanego blachą. Jeśli blacha naprawdę sztywnieje, będziesz musiał postępować inaczej.

Pozdrowienia

3 polubienia

Witam