Solidworks Simulatie

Hoi allemaal 

Ik ben bezig met een project om een temperatuur en een druk te meten. Dus ik heb een blok gemaakt, maar ik wil weten of het in staat zal zijn om de druk intern vast te houden en te weten of vervorming te verwachten is.

Mijn behoefte: 

- Weet of de vloeistofdruk het onderdeel zal vervormen, zo ja, voor of en hoe dit te verhelpen.

Ik zit op Solidworks 2020, met de module Simulatie erin.

Helaas heb ik geen ervaring op dit gebied, ik ben meer een ontwerper dan een ingenieur op het gebied van vloeistof- en materiaalweerstand , maar op dit moment is het de ^^ crisis. Hartelijk dank voor uw hulp :).

bloc.jpg
  • Hallo @BENJAMIN RICHARD
  • Uw probleem is relatief eenvoudig. Oefen eenvoudig interne druk uit in de drukbelastingen.
    Om echter interne druk te hebben, moeten de ledematen worden geblokkeerd.
    In uw geval heeft u twee soorten gaten om te dichten: twee met schroefdraad en één met een conische verbinding (geef de methode van ophangen op).
    Het model zal voorbereid moeten worden omdat het belangrijk is om te weten dat een model voor simulatie niet het operationele model is. De schroefdraad moet worden verwijderd en vervangen door gladde gaten. De kurk moet ook zonder net zijn. De diameter van het gat en de diameter van de dop moeten gelijk zijn! (Het is door een solidair contact dat de simulatie zal beschouwen dat het een enkel volume is).

De limieten van de oefening, de simulatie geeft je niet de weerstand van de draden, maar de normen zijn ultrabekend, je hoeft ze alleen maar toe te passen volgens het materiaal en het drukoppervlak op de onderkant van de schroef (onderdeel dat onder druk staat). Voor je conische fitting heb ik het model niet, dus ik kan niets zeggen.

Een beetje oratorische voorzorg van mijn kant : als u nog nooit bent opgeleid in SW-simulatie, is het beter om een beroep te doen op professionals in het onderwerp. Omdat u uw blok normaal moet certificeren. Visiativ doet dit soort optredens, lijkt me.

Vriendelijke groeten

•