Solidworks SimulationXpress

Hallo

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem:

Ik gebruik Solidworks 2015 x64 SP4.0.

Ik heb de licentie voor de SimulationXpress-module geplaatst, maar wanneer ik de module start, gaat het venster open, maar er zit niets in...

Een oplossing?

Bij voorbaat dank

Hallo 

Het is mogelijk dat dit wordt veroorzaakt door UAC (User Account Control).

Als u een minimum aan rechten op uw machine heeft, kunt u deze oplossing testen vanuit de SOLIDWORKS KB:

S-045759

Vraag:
Wanneer ik SimulationXpress start, is het taakvenster leeg, ontbreken er woorden en verschijnt er niets. Wat gebeurt er?

Antwoorden:
Als u Windows Vista of 7 gebruikt, schakelt u Gebruikersaccountbeheer (UAC) uit door de stappen 1-4 hieronder te volgen. 

1) Start de machine opnieuw op
2) Log in als beheerder. Zonder beheerdersrechten worden wijzigingen mogelijk niet doorgevoerd.
3) Schakel UAC uit
4) Start de machine opnieuw op

Als dit niet werkt, moet je een aantal .dll's handmatig registreren. 

Ga naar de opdrachtprompt en typ deze twee opdrachten afzonderlijk:
1) Regsvr32 "<Solidworks\simulatiepad>\ CSQuickTips.dll"

2a) <Solidworks\simulation path>\ regserver32 Parametricobject.dll   (alleen voor 32 bit)
2b) "<Solidworks\simulation path>\ Parametricobject.exe" /Register  (alleen voor 64 bit)

Deze twee dll's worden altijd automatisch geregistreerd wanneer u SimulationXpress opstart. UAC kan ervoor zorgen dat de dlls niet correct worden geregistreerd.

Succes

Mick

Oké, dus voor het eerste deel kan ik dat niet.

en de tweede zie ik niet echt het deel hoe te registreren:

1) Regsvr32 "<Solidworks\simulatiepad>\CSQuickTips.dll

Ik weet dat ik het bestandspad moet schrijven, maar hoe precies?

In ieder geval bedankt voor je antwoord

Als u de UAC niet kunt uitschrijven, kunt u de DLL's sowieso niet opnieuw registreren.

Ter info, na regsvr32 voeg je een spatie toe en vervolgens tussen aanhalingstekens, het volledige pad naar het bestand (inclusief de naam en extensie van het bestand), maar de gemakkelijkste manier is om dit met de IT te zien, omdat je eerst de UAC moet uitschakelen

Mick

Oplossing die werkt:

- Ga naar de regedit

-in HKEY_LOCAL_MACHIN\software\policies\microsoft\windows\installer, klik met de rechtermuisknop op menu nieuwe DWORD-waarde

-De genoemde:  RemappedElevatedProxiesPolicy

(en dit zonder een fout te maken in de syntaxis)

-Klik er met de rechtermuisknop op en bewerk

-Zet de waarde op 1 en doe het goed

- Open programma en functies (in configuratiepaneel) nadat u Solidworks eerder hebt gesloten

- Zoek SOLIDWORKS in de lijst, klik met de rechtermuisknop op bewerken

-repareer de individuele installatie van Solidworks volgens uw controle, alles controleren en de jeugd rollen!

1 like

Zie mijn laatste antwoord

Hallo en bedankt, want ik heb zojuist, na veel onderzoek, de informatie in de takentabel weergegeven. Het enige dat overblijft is om Xpress aan het werk te krijgen.