Solidworks - Probleem met de dikte van oppervlak tot vaste stof

Hoi allemaal

Ik loop momenteel stage in een 3D-printbedrijf en ik had graag een 3D-origami-ovenschotel op solidworks willen maken om deze later te printen. Om dit te doen, definieerde ik alle vlakken die voor mij nuttig zouden zijn, ik maakte de schets van de driehoeken met de afmetingen, daarna deed ik invoeg->oppervlakken-> Plan, toen ik eenmaal de oppervlakken van mijn braadpan had gezien , maakte ik een breisel en vervolgens een verdikker zodat mijn braadpan 2 mm dik was. In het begin had ik problemen met het breiwerk en de dikte, ik kon niet alle oppervlakken selecteren, ik moest hier één voor één nemen om het resultaat te krijgen. Toen ik hiermee klaar was, merkte ik echter dat de oppervlakken, ooit 2 mmm dik, elkaar kruisten en wat betekende dat ik op sommige punten echt slechte geometrieën had met een soort spikes (ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel).

Ik wilde weten of er een manier was om dit te voorkomen, om te voorkomen dat de oppervlakken die eenmaal "geëxtrudeerd" waren, elkaar kruisten in plaats van dat ze stopten bij de stop van het andere volume.

Anders misschien een andere methode om deze origami te maken die ik neem

Bij voorbaat dank

cocotte.sldprt

Hallo, ik weet niet hoe dit commando heet in Solidworks, maar je moet alle oppervlakken monteren voordat je het dikke-commando gebruikt als je een voor een dikker maakt, zijn de niet-loodrechte oppervlakteverbindingen inderdaad niet goed

2 likes

Hallo

Persoonlijk zou ik de oppervlakken niet hebben gebruikt. De oppervlakken worden meestal gebruikt voor bochten en dergelijke, zoals een carrosserie.

Hier heb ik de oppervlakken niet echt nodig, ik zou klassieke extrusies hebben gedaan, het is veel minder een probleem!

Edit: we zouden ons zelfs kunnen voorstellen dat we de plaatwerkmodule gebruiken om vouwen te maken zoals in het echt!

Anders, met oppervlakken, misschien wat interessante informatie in deze tutorial:

https://www.youtube.com/watch?v=h64HYzDmQ5A

Franck.Ceroux heeft gelijk over de oppervlakteverbindingen, maar je zult in je geval niet alle oppervlakken aan elkaar kunnen naaien, dus je moet afbreken. (Ik heb het getest, het is onmogelijk)

Ik denk dat je in 3 keer moet werken met de oppervlakken die symmetrisch zijn, plus de "rechter" kant zie bijgevoegde video, sorry, maar ik kon het model niet aan jou overdragen omdat ik in 2015 ben.

Het model bevat na voltooiing slechts één volume.

Aan het einde kun je splitsen, zoals ik je in de video laat zien, als je het resultaat een beetje moet veranderen.

Succes

Mick

capture-1.mp4
3 likes