Mijn vraag is simpel, in welk formaat moet ik mijn solidworks-element (onderdeel of assemblage) opslaan om het vervolgens in een photoshop-document te kunnen invoegen? Ik geef aan dat ik alleen het volume wil herstellen (de contouren als je dat liever hebt zonder een achtergrond te hebben) en natuurlijk in vectorbeeldkwaliteit en niet in raster.
Ik wil een logo maken van een of meer stukken die ik op SW heb gemaakt.
Heeft iemand ervaring met dit onderwerp, bedankt voor je hulp?
Wij ontwerpen de programma's van onze machines. In het scherm voegen we vectorafbeeldingen in .svg formaat in dat we maken met InkScape, een Open Source-software.
Wees voorzichtig met het gebruik van illustrator voor mijn bestanden, de .ai van SW is geen goede vectorisatie. Ik geef er de voorkeur aan om een tekening door te nemen (in ech 1/1 van het vel) en vervolgens de DWG of DXF te importeren in Illustrator.
Dan vectoriseer ik, ik sluit me aan en en ik vul met de kleuren direct in adobe. Het hangt natuurlijk allemaal af van de kleurgradatie.
De .psd en de .ai blijven naar mijn smaak bestanden met een lage resolutie in SW-uitvoer, wat de mogelijkheden van werk achteraf beperkt