Ik open opnieuw een vraag omdat ik mijn zoektocht voortzet om een ontwerpsoftware te vinden, nog geen software hebben.
Een vriend vertelde me over ANSYS, dus belde ik het distributiebedrijf dat me vertelde over SolidEdge ST10 die net zo goed zou zijn als SolidWorks of zelfs beter en dat er geen probleem meer is om een SE-bestand naar SW te converteren en vice versa....
Ik heb dus de keuze tussen SolidWorks of SolidEdge en voor de simulatie: ANSYS of SoildWorks Simulation.
In de tijd dat ik de 2, SW en SE gebruikte, was het bijna identiek (op een paar details na, vooral in de tekening).
Voor calculatie is Ansys een volwaardige uitgever van rekensoftware. Siemens heeft misschien een overeenkomst gesloten om in SE te integreren, maar dat verbaast me, want net als bij SW is er SE Simulation (http://www.digicad.fr/versions-de-solid-edge)...
Ik heb de indruk dat de Ansys-distributeur die je had ook een SE-distributeur is...
Voor de "wonderbaarlijke" conversies tussen 2 softwares, wees voorzichtig, om het goed te laten werken, moet je vaak beide programma's op de machine hebben.
Bedankt, het klinkt heel interessant, maar wat me bang maakt, is de communicatie met de andere bedrijven, ze werken allemaal met SW....
Ik heb net de offerte gekregen voor SolidEdge, het is een indrukwekkende economische verhouding vergeleken met SW > 7k€ HT Premium-versie met geavanceerde simulatie en optimalisatie tegen SW-standaard + SW Simulation Pro: 16k€ HT.... Zonder de training aan de ene of de andere kant mee te tellen, lopen we al snel op tot bijna 10k€ excl. BTW
Economisch gezien is OneShape nog onverslaanbaarder, want uiteraard zit je voor SolidEdge of voor SW jaarlijks 1,5 tot 2k€ HT vast aan technische ondersteuning... Het eerste jaar is zeker nuttig om vertrouwd te raken met de bignou.
Maar volgend jaar zal ik er een van A tot Z moeten ontwerpen : teken jou en de gelaste monteur, maar er is 20 ton horizontale druk en simuleer daarom de krachten en de verschillende problemen die zich op het model kunnen voordoen, dus simulatie en optimalisatie.