Solidworks vsta

Hallo @tous
Kun je me vertellen hoe ik de vsta-macrotypen opnieuw kan laten verschijnen op mijn sw 2022, het doel is om de macroknoppen te blijven gebruiken.

Op sw 2018 is alles normaal

Volgens mijn onderzoek, en vanaf 2021 is de vsta 3.0 standaard geïntegreerd in sw, (er is niet langer de systeemoptie schakel vsta 3.0 activeren uit) om met eerdere versies te werken, aan de andere kant in de sw-help zijn de vsta-macro's nog steeds aanwezig voor deze sw-versies! ,
Mijn vraag is hoe ik ze kan laten werken?, Ik heb een opteltechniek gevonden, maar lijkt me te complex om aan een eenvoudige macroknop te draaien.!?
Dank u voor uw hulp.

1 like

Het lijkt erop dat er een vsta-versie moet worden geïnstalleerd Ref

1 like

Ja, dat is het, je moet absoluut Visual Studio installeren (de nieuwste versie die compatibel is met je solidworks - absoluut noodzakelijk)
Voor mij visual studio 2015 (Sw2020)

1 like

Hallo @sbadenis
Dit verklaart het feit dat het niet werkte met mijn vsta 2010, helaas lost het mijn probleem niet op, ik zie niet in hoe ik zo'n grote omgeving voor elk werkstation kan installeren :sweat_smile:

1 like

@Lynkoa15 , kunt u Visual Studio installeren op het ene werkstation (het uwe), compileer uw Visual Studio-code en dan is er geen Visual Studio nodig op het andere werkstation start u een gecompileerde DLL.
Uit het hoofd werkt het zo, zonder dat je Visual Studio op elk werkstation hoeft te installeren.
Edit: zie dit bericht waar @remrem me dit heb uitgelegd:

1 like

Dat is het probleem sbadenis, om de compilaties toe te wijzen, moet je de vsta-extensies (of de addins, denk ik), het was mogelijk voor de vorige versies, maar lijkt niet meer :pensive:
(Ik heb geprobeerd te compileren. Exe start dan het programma via. Swp, het werkt, maar de uitvoeringstijd is niet mogelijk,)

Op versie 2020 heb ik zojuist getest op een werkstation waar Visual Studio niet is geïnstalleerd en je een dll kunt uitvoeren:
image
Aan de andere kant is het niet mogelijk om het project op deze werkstations te openen, alleen de gecompileerde versie.

2 likes

Ik heb de referentie niet kunnen vinden, maar het is vanaf 2021 dat het niet meer mogelijk is (in ieder geval waardeer ik de hulp en de sbadenis-proeven, bedankt)

1 like

Dit is de link die u zoekt:
https://help.solidworks.com/2021/English/api/sldworksapiprogguide/GettingStarted/VSTA_2015.htm
En voor mij geen verandering in het lopende gedeelte onderaan de pagina, noch in 2021 of 2022.
Ik ben tenslotte geen professional in het veld, ik geef alleen de informatie door die rechts en links is verzameld.
Bewerken:
Het antwoord was er:

1 like

Ja ik herinner me die doos, helaas niet meer aanwezig

Toch is het gemarkeerd:

Dus sinds de 2021 niet meer standaard een vinkje geïnstalleerd? En je kunt de dlls niet vinden in de keuze van macro, dat klopt.
Niemand anders met versie 2021 of 2022 om te testen?

1 like

En deze optie is goed aangevinkt :crazy_face::

1 like

Precies

Ja, het is standaard ingeschakeld, er is geen selectievakje meer, ik heb zelfs geprobeerd het uit te vinken via api, maar wordt niet meer ondersteund (afgeschafte functies)

Geen ander idee, als iemand anders andere voorstellen heeft?

2 likes

Thuis in versie 2022 op de werkstations van mijn collega's waar Visual Studio 2015 niet is geïnstalleerd, kunnen ze alleen VBA (.swp) bewerken maar kunnen ze .dll draaien dus nu ben ik aan het drogen.
SolidWorks opnieuw installeren? Vragen om technische ondersteuning?

We hebben het over alleen het uitvoeren van de .dll en niet over het wijzigen van macro's, daar zijn we het mee eens?

2 likes

Hallo @tous
@Konti, ik heb mezelf altijd geïnstalleerd en zorgvuldig, het kan gebeuren dat ik iets mis maar :wink:ik kan het niet :pensive:vinden.
Ik heb geprobeerd het advies van @sbadenis op te volgen door een versie van vsta te installeren (2022 met runtime voor een test), en daar verschijnt de extensie opnieuw, dus ik denk dat het geen probleem is met mijn installatie,
Volgens de vorige referentie van sw

Er moet een vsta-optie zijn in de sw 2022-distributie, ik weet niet waarom dit niet het geval is voor mijn distributie, maar als je zou kunnen bevestigen, zou het aardig van je zijn.

Hallo
Ik heb dit soort problemen eerder gehad. In de help wordt vermeld dat als u Visual Studio na SW installeert, dit een probleem kan zijn.
Uit mijn hoofd had ik het probleem opgelost door de VS-installatie te repareren.
Fijne dag.

Hallo @remrem
Dat is precies wat ik deed, na het installeren van een vsta-versie verschenen de extensies weer.
Bedankt en een fijne dag verder

1 like