Hallo
Ik werk onder Solidworks 2013 en ik probeer in een assemblage een tangentie te maken tussen een bal en een geëxtrudeerd oppervlak van een milt die geen cirkel is maar een gesloten curve (modellering van een puntcontact). De software weigert echter de beperking te genereren. Kan iemand mij helpen?
Bedankt!!
Hallo
Zoiets als het bijgevoegde voorbeeld? (SW2013)

Ik gebruik de schetsen om de beperkingen te creëren. Ik plaats 2 relatief nabije punten op de boog die de bol volgt, en ik beperk elk van hen op de spline die de baan genereert (je kunt het oppervlak ook direct gebruiken. Hiermee kunt u het oppervlak in 2D volgen. Om hetzelfde te hebben op 3 dimensies, heb je 3 punten nodig. Het doet een zeer lichte interferentie, die kan worden gecorrigeerd als het echt vervelend is.
Het is een eenvoudige manier om de klus te klaren.
vergadering3.sldasm
4 likes
Ik begreep niet alles!
De bal en het oppervlak zijn twee verschillende stukken die ik in elkaar zet, zoals het voorbeeld op de foto.
capture.png
Ah, met een foto van je hoesje is het duidelijker!
Als gevolg hiervan is wat ik illustreerde reproduceerbaar zoals het is als je altijd dezelfde hoek hebt tussen de normaal van het linkeroppervlak en je gereedschap inclusief de bol. Zo niet, dan moet je een andere uitvlucht vinden (tenzij iemand een beter idee heeft).
Ik weet niet zeker of ik duidelijker ben. Als het nog steeds niet goed is, laat ons dan zien wat u verwacht in termen van de positie van het gereedschap op verschillende punten, om de noodzaak beter te begrijpen.
Heb je mijn sldasm voorbeeld al eens onder de loep genomen?
1 like
Anders zo'n idee. Heb je de complexe beperkingen met het cam-pad geprobeerd? Als het niet werkt zoals het is, kunt u proberen een stip aan het einde van de bol te maken om een duidelijker contact met de software te maken.
Ik weet helemaal niet of het in jouw geval zou werken, maar soms haalt het me uit een complexe situatie... En soms wil hij het niet doen in een eenvoudige situatie. Kortom, de geneugten van CAD ^^ (Het doet me denken dat de tuimelaar langzaam sterft :( )
3 likes
Of een oplossing zoals deze:

Je maakt een cilinder op je bol (heel licht en die alleen in een configuratie van het onderdeel kan zijn om niet te storen op het niveau van het vlak, of zelfs een geëxtrudeerd oppervlak). Deze cilinder kun je tangeant maken naar je linker oppervlak (wat in jouw geval een spline is die in één richting wordt geëxtrudeerd). Ik duwde het ding door een punt op het gereedschap te plaatsen, zodat de hoek tussen het gereedschap en de normaal van het oppervlak altijd hetzelfde is.
Wat denk je?
vergadering2.sldasm