Soliworks simulatie

Hallo aan jou.

Ik wilde een statische simulatie uitvoeren op een assembly, maar ik kan solidworks simulation niet activeren terwijl solidworks SimulationXpress is ingeschakeld. prima, maar hoe schakel ik deze simulationXpress uit? Ik heb de premium-versie van 2017 ter informatie.

Bedankt voor je hulp

Hallo

In SW   ==> Tools ==>Add-ins==> vinkje uit wat je niet gebruikt

Let vooral op de kolom "laden bij opstarten"

Persoonlijk heb ik een tabblad "Add-ons" waarmee ik de invoegtoepassing waarin ik geïnteresseerd ben op aanvraag kan laden

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo Zozo en alvast bedankt voor je antwoord.

Ik keek naar wat er in de supplementen zat. Ik kon SimulationXpress niet vinden en dat is het probleem. Ik moet Simulation Express uitvinken om solidworks simulation te activeren

Snap je? 

Ik voeg een screenshot toe zodat je mijn invoegtoepassingen kunt zien

solidworks_express.jpg

Hallo

Ik zie vooral dat je de SW-simulatie niet hebt gecontroleerd. Geen wonder dus dat het niet start.

Ik geloof dat er geen onverenigbaarheid is tussen express-simulatie en SW-simulatie.

Vriendelijke groeten

Ja, u kunt solidworks-simulatie niet activeren zolang express-simulatie actief is. De vraag is "hoe express-simulatie uit te schakelen"?

@Frederic

Ik begrijp je probleem,

Probeer dit, maar geen garantie op resultaat      Tools ==> Xpress-producten ==> Aangepast menu ==> schakel Xpress-simulatie uit.

Sluit SW af en start opnieuw op en kijk of het enig effect heeft. Vergeet niet om Normale simulatie met een start op belasting nog eens aan te vinken (zie in de kolommen aan de rechterkant.

Hou ons op de hoogte ;-)

Vriendelijke groeten

Ik heb beide simulatiemodi en ik heb dit probleem nog nooit gehad (welke versie  van SW heb je trouwens!;-)

1 like

Hallo Zozo.

Ik heb je advies opgevolgd, en het werkt!

het is raar, want ik ging naar Tools ==> Xpress Products, toen kon ik ==> Aangepast menu ==> Xpress simulatie niet vinden.

Ik had geen bestand openstaan, maar ineens zag ik dat er "simulatie" beschikbaar was...

Kortom, we laten het zo achter zonder het echt te begrijpen (voor mij) en we simuleren het nu!:

Een grote dank aan u. !!

Nou, nu in simulatie ben ik een beginner.. Het wordt een taart,...

Nogmaals bedankt