Mechanische oplossing voor de vertaling van zware systemen

Hallo designer vrienden!

Voor mijn eerste post dien ik een probleem in dat ik op mijn werk tegenkwam.

Ik moet een systeem maken dat de verplaatsing van 3 sets langs een geleidetafel mogelijk maakt (gemiddeld 1 m verplaatsing).

Elk van deze sets is erg zwaar (1t voor de grootste) en elk moet een verplaatsing hebben die onafhankelijk is van de andere.

De werkomstandigheden zijn die van een walserij: hoge temperaturen, zware bewatering met koelwater, aanwezigheid van kalkaanslag en projectie van parasieten (materialen, vijlsels, enz.).

Naast de cilinderinhoud moet er een fijnafstelling mogelijk zijn (ongeveer 100 mm slingering).

Ten slotte zal dit systeem volledig mechanisch moeten zijn.

Om aan deze criteria te voldoen, heb ik ervoor gekozen om fijnafstelling en verplaatsing apart te behandelen.

Elke set wordt daarom opgesplitst in twee subsets.

Voor de afstelling heb ik ervoor gekozen om twee drukschroeven (met een lage spoed) te gebruiken die met elkaar in contact komen op een zool (1e subassemblage met precisie instelbaar van links naar rechts)

Dit subsamenstel wordt geplaatst en geklemd op een tussenstuk (onder de zool of op de bedbodem zoals u ^^) dat zelf in contact staat met de tafel.

Waar ik vastloop is het vinden van een vertaalsysteem dat de 3 sets onafhankelijk van elkaar laat bewegen.

Mijn beste idee is om een wormschroef (beschermd) te gebruiken met een koppelingsmoer op elke montage, maar gezien de omgevingsomstandigheden was deze oplossing uitgesloten ...

Ik had eraan gedacht om de sets op bronzen pads te bevestigen om ze gemakkelijker en handmatig te kunnen verplaatsen, maar 60 kg stuwkracht is nog steeds te hoog ...

Het tandheugelsysteem moet worden vergeten en in het algemeen moeten alle systemen die niet meer werken zodra er chips aanwezig zijn, worden weggegooid

Ik heb ook gedacht aan een systeem van aparte katrollen voor elke doos, maar dat wordt te complex...

Het beste zou een ultra-simplistische oplossing zijn, maar wel een die werkt. Het gebruik van drukschroeven zou het beste zijn geweest, maar de elementen moeten gemiddeld 1 meter verplaatsen, wat veel te veel is ...

Dus als iemand een idee, een openbaring of een systeem heeft dat mij onbekend is om te delen, zou dat super leuk zijn!

Bij voorbaat dank en een fijne dag voor u

Morgan

Uh, echt niet makkelijk gezien de opgelegde voorwaarden...

Ik ga erover nadenken, want op dit moment heb ik geen idee dat dat in me opkomt.

Yves

1 like

Hoi @ Morgan

kun je een diagram of een scherm maken van je 3 sets

die langs een tafel moeten worden geleid

@+

Ik zie het systeem nog niet helemaal, maar hier zijn enkele ideeën om te verkennen:

Hydraulische cilinders (met de vloeistof die goed gaat voor hoge temperaturen)

Rollen onder assemblages met een lage helling

Gemotoriseerde rollen

Hallo

Voor mij mag het idee van een wormschroef niet worden afgewezen. Laat me uitleggen, gezien de bedrijfsomstandigheden, waarom zou u het vertaalsysteem niet uit de buurt van de hotspot en dus de risico's verplaatsen (de omstandigheden kunnen minder heet zijn op één of twee meter) nadat de koppelingsmoeren zouden worden verbonden met de verschillende assemblages door profielen die geen risico lopen met de omstandigheden.

in de hoop vooruitgang te hebben geboekt in het debat.

Vriendelijke groeten

Bastien

Het systeem doet me een beetje denken aan de bewerkingsmachines, zoals een bewerkingscentrum, toch?

Dus als we dichter bij de geleiders komen die worden gebruikt op bewerkingscentra (gietijzeren rail met oliefilm) en wormbeweging, zou het kunnen blijven plakken, toch?

2 likes

Dank u voor uw antwoorden!

Ik voeg een klein diagram bij. De blauwe doos is een van de 3 systemen (het is het meest imposant)

De tafel is in het groen en de twee zwarte cilinders zijn rollende cilinders.

Het materiaal wordt heet in de doos en gaat direct in de gecanneleerde cilyndre om een nieuwe vorm te krijgen.

Het idee om het systeem te ellosizing is daarom niet mogelijk (ook al was het een goed idee)

Voorlopig houd ik het bij de wormschroefoplossing, mijn baas zei dat ik het moest vergeten, maar hij verandert vaak van gedachten ^^

Ik heb ook aan de kiezelstenen gedacht, maar ik denk dat het niet gemakkelijk zal zijn voor de begeleiding, aangezien de groene enj-tafel snel vies zal worden

Ik kan me verdiepen in het idee van de krikken, het is een beetje duur en ik moet de fittingen van de klant zien, maar het kan best goed zijn ...

Ik zie het met mijn baas bij de volgende vergadering...

In ieder geval bedankt en als je nog andere ideeën hebt, ben ik er helemaal voor!

Een fijne dag

Morgan

sans_titre.bmp

Hallo

Heeft u al gekeken naar de oplossing van kogelbussen op geleiderails? Het voordeel van het systeem is dat het bestand is tegen hoge belastingen met een verplaatsing die wordt vergemakkelijkt door de kogelbussen

@+

Denis

Ik dacht precies hetzelfde als you@dpusel

Er zijn minstens 2 van ons die hetzelfde idee hebben!! Maar is het de juiste?

Hallo

Als je tafel glad is, kun je je blokken misschien op dragende ballen leggen (geplaatst onder het ballenblok aan de onderkant). Het kan nodig zijn om aan elke kant een soort schraper te voorzien om geen last te hebben van het grootste vuil. Je tafel moet ook hard genoeg zijn op het oppervlak.

Als het werkt, zou je met de hand moeten kunnen bewegen.

bille-porteuse.pdf
1 like

De oplossing van kogelbussen + rail lijkt me erg goed!

Ik leg het opzij!

Het enige probleem is op het niveau van chip-achtige parasieten...

Ik weet niet zeker of dit systeem goed werkt als er vuil op de rail zit...

Klanten willen het systeem niet elke keer schoonmaken als ze dat doen

Het is hetzelfde probleem voor het idee van de ballen (wat ook niet slecht is), ze zouden al van roestvrij staal moeten zijn (te duur) om niet te oxideren en bovendien zouden de chips het hele ding kunnen blokkeren denk ik ...

Ik heb net navraag gedaan bij een leverancier, de rails + bussen kunnen anti-corosion worden behandeld en worden uitgerust met versterkte schrapers! :) Ik denk dat de wonderoplossing is gearriveerd!

Heel erg bedankt voor dit idee, ik zal de plannen maken en met mijn baas praten, ik zal je op de hoogte houden;)

Hallo

Ter bescherming van de geleideassen zijn er metalen spiraalbeschermers.

http://kabelschlepp.fr/fr/produits/protections/protections-spirales/index.html

Wees voorzichtig met de grootte van de bomen om 1 ton te dragen.

Kijk of de geleiders van de balschaats en de rail de warmte kunnen vasthouden. In combinatie met een telescopische railbescherming of schrapers kan het geschikt zijn. Het voordeel is dat de rail wordt ondersteund door het machineframe.

1 like

Voor mij zullen dragende kogels, zelfs roestvrij staal, goedkoper zijn dan rails en ik denk dat ze beter bestand zijn tegen de agressieve omgeving.

Ik ga ook een kogeloplossing tekenen, want ik zou gelijk kunnen hebben wat betreft de ruimte voor de rails en de temperatuur mag niet hoger zijn dan 80° om hun werking te garanderen.

Heb je een voorbeeld van een systeem op basis van knikkers dat mij zou kunnen inspireren? Ik heb nog nooit zo'n systeem ontworpen en het zou me kunnen helpen

Zie o.a. deze link

http://www.boschrexroth.com/country_units/europe/france/fr/produits_applications/translation_montage/rep_download/lt_catalogues/R310FR_2910.pdf

Geef ons nieuws

@+ ;-)

Hallo, ik ben hier om je een update te geven over de rest van mijn project.

Na een ontmoeting bleek dat de systemen aan de achterkant ongeveer 3 kiloton druk zullen opnemen, terwijl ik in mijn worstcasescenario's dacht dat er maximaal 3 ton zou zijn.... Ik was er nog ver vanaf!

Het spoorwegsysteem wordt daarom verlaten.

Ik ga eindelijk proberen om een set te maken die gedragen wordt door ballen met een systeem waardoor de ballen in de zool passen.

Op deze manier zal, wanneer het geheel in de juiste positie is geplaatst en in toom is gehouden, de onderkant van de zool als ondersteuning dienen in plaats van de ballen die te veel moeite zouden kosten. 

Op dit moment is dit de beste oplossing mijn  probleem.

Ik hou je op de hoogte als deze oplossing is goedgekeurd.

Fijne dag voor jou

3000 ton!? Dat is enorm. Werk je onder een gigantische pers? (of zou het 3 kilo Newton zijn?)

Anders, voor een intrekbaar systeem, en aangezien je maar in één richting gaat, zouden gietijzeren zwenkwielen misschien praktischer zijn.

Hallo.

De eerste manier om zo'n zware last te verplaatsen, is door hem te laten rollen.

Voor een rechte beweging zijn er "nokkenrollen op de as".

2 soorten:*Cilindrische buitenkooi = goedkoop, maar impliceert een Nikel-installatieplan dat zo machinaal is bewerkt

* Buitenkooi met grote radius = duurder maar kan gemonteerd worden op een gelast mechanisch frame.

Dan de beweging.

Ook hier zijn er verschillende oplossingen

Telescopische cilinder, motorreductor + tandheugel of lieren.

Het laatste punt dat "de motor" zal conditioneren: precisie

Wat is de orde van grootte: 2 tot 10 cm, 1 mm, 0,1 mm? 

Laatste punt. Is precisie vereist voor de gehele beweging van de tafel of voor het precieze onderdeel?