Hallo designer vrienden!
Voor mijn eerste post dien ik een probleem in dat ik op mijn werk tegenkwam.
Ik moet een systeem maken dat de verplaatsing van 3 sets langs een geleidetafel mogelijk maakt (gemiddeld 1 m verplaatsing).
Elk van deze sets is erg zwaar (1t voor de grootste) en elk moet een verplaatsing hebben die onafhankelijk is van de andere.
De werkomstandigheden zijn die van een walserij: hoge temperaturen, zware bewatering met koelwater, aanwezigheid van kalkaanslag en projectie van parasieten (materialen, vijlsels, enz.).
Naast de cilinderinhoud moet er een fijnafstelling mogelijk zijn (ongeveer 100 mm slingering).
Ten slotte zal dit systeem volledig mechanisch moeten zijn.
Om aan deze criteria te voldoen, heb ik ervoor gekozen om fijnafstelling en verplaatsing apart te behandelen.
Elke set wordt daarom opgesplitst in twee subsets.
Voor de afstelling heb ik ervoor gekozen om twee drukschroeven (met een lage spoed) te gebruiken die met elkaar in contact komen op een zool (1e subassemblage met precisie instelbaar van links naar rechts)
Dit subsamenstel wordt geplaatst en geklemd op een tussenstuk (onder de zool of op de bedbodem zoals u ^^) dat zelf in contact staat met de tafel.
Waar ik vastloop is het vinden van een vertaalsysteem dat de 3 sets onafhankelijk van elkaar laat bewegen.
Mijn beste idee is om een wormschroef (beschermd) te gebruiken met een koppelingsmoer op elke montage, maar gezien de omgevingsomstandigheden was deze oplossing uitgesloten ...
Ik had eraan gedacht om de sets op bronzen pads te bevestigen om ze gemakkelijker en handmatig te kunnen verplaatsen, maar 60 kg stuwkracht is nog steeds te hoog ...
Het tandheugelsysteem moet worden vergeten en in het algemeen moeten alle systemen die niet meer werken zodra er chips aanwezig zijn, worden weggegooid
Ik heb ook gedacht aan een systeem van aparte katrollen voor elke doos, maar dat wordt te complex...
Het beste zou een ultra-simplistische oplossing zijn, maar wel een die werkt. Het gebruik van drukschroeven zou het beste zijn geweest, maar de elementen moeten gemiddeld 1 meter verplaatsen, wat veel te veel is ...
Dus als iemand een idee, een openbaring of een systeem heeft dat mij onbekend is om te delen, zou dat super leuk zijn!
Bij voorbaat dank en een fijne dag voor u
Morgan