Ik maak gebruik van deze rustige periode om een klein debat te leiden over de verschillende methodologieën voor het gebruik van SolidWorks. Iedereen heeft zijn eigen kleine technieken, afhankelijk van de soorten bewerkingen die op deze complexe software moeten worden uitgevoerd.
Vreemd genoeg ga ik beginnen met de tekening, wat in feite het doel is van het werk van de ontwerper.
1- Hoe organiseer je de tekeningen?
Van mijn kant een dossier voor de algemene vergadering, dan een dossier voor elke deelvergadering en tenslotte een dossier voor elk onderdeel.
2- Tekenen van multi-body onderdelen (gelaste constructies)? Er zijn 2 scholen en ik werk met beide.
De eerste is om het eerste vel te beginnen met de nomenclatuur en vervolgens platen met verschillende maten te maken.
De tweede zou zijn om één vel per lichaam te maken met de cartouche die overeenkomt met het lichaam (onderdeelnummer, aantal, ep enz.)
3- Kleur van de citaten, bubbels, nomenclaturen, annotaties...
Voor mij Beoordeling in blauw - Nomenclaturen/Bubbels en Annotatie in zwart - Opmerkingen in rood - Aslijn in zwart.
4- Cartridge: Heb je verschillende cartridges, afhankelijk van of het een Ass of een Part is? Welke informatie kunnen we daar vinden?
Thuis een unieke cartridge met, Onderdeelnummer of as, Aanduiding van het onderdeel of ass, materiaal, massa, afwerking.