Hallo
Ik kom een heel raar geval tegen met vergelijkingen in Solidworks 2018 SP5. Ik heb misschien in alle richtingen met dit alles gerommeld, maar wat mijn vergelijkingen terugdraaien, laat me sprakeloos en meer dan sceptisch ...
Ik wend me tot jou omdat je misschien een verklaring hebt waarom ik niet het juiste doe...
In de afbeelding die ik bijvoeg, zul je zien dat ik 2 tests heb gedaan met twee globale variabelen die anders zijn verkregen: "diametre_bulbe" waarvan de waarde 301 wordt verkregen met behulp van een dimensie uit een schets (regels 16 tot 19) en "diametre_bulbe_mesure" waarvan de waarde ook 301 is deze keer verkregen door rechtstreeks gebruik te maken van het meetinstrument in de vergelijkingen.
Het idee is om een van deze globale variabelen te gebruiken (degene die goed zal werken ;-) )om te kunnen bepalen of herhaalfuncties al dan niet moeten worden verwijderd.
Je zult in de lijnen van de afbeelding die ik bijvoeg zien dat ik verschillende tests doe, maar dat de resultaten verbluffend zijn:
- Met de regels 17 en 21 kunnen we concluderen dat "diametre_bulbe" en "diametre_bulbe_mesure" groter zijn dan of gelijk zijn aan 300,999999999
- Met de regels 18 en 22 kunnen we concluderen dat "diametre_bulbe" en "diametre_bulbe_mesure" kleiner zijn dan 301,00000001
- Met de regels 19 en 23 kunnen we concluderen dat "diametre_bulbe" en "diametre_bulbe_mesure" niet gelijk lijken te zijn aan 301...
Ik dacht dat het een probleem was met de eenheden, maar toen ik wat tests deed, leek het er niets mee te maken te hebben.
Ik hoop dat mijn uitleg hierboven in verband met de bijgevoegde afbeelding me in staat stelt mijn bezorgdheid te begrijpen ...
In de hoop dat iemand onder jullie me op het goede spoor kan zetten, me kan uitleggen... of steun me in de pijn die ik voel voor deze meer dan merkwaardige incoherentie ;-)
Cédric.T
incoherence_valeur_variable_globale.png