Bezorgdheid over componenten die niet lichter willen worden

Hoi allemaal

Ik heb eerder een vraag gesteld over de blokbalk; Ik ben inderdaad bezig met enkele tests en proeven om te proberen de laadtijden, vertragingen of zelfs crashes te verminderen die we momenteel ervaren op grote assemblages. Ik heb mijn antwoord, maar ik heb een nieuwe vraag over lichtgewicht componenten.

Ik kon zien dat op een grote assemblage die in de lichtmodus werd geopend, slechts een deel van mijn onderdelen/subassemblages daadwerkelijk werd verlicht. De anderen zijn nog in resolutie, wat ik nu al merkwaardig vind. Ik heb geprobeerd ze te dwingen tot lichtgewicht via een rechtermuisklik op een subassemblage in de ontwerpboom / "Zet opgeloste onderdelen op lichter", maar het werkt niet: de onderdelen die het bevat die lichter waren, blijven zo; Degenen die werden opgelost, blijven ook zo...

Heb je hier een verklaring/oplossing voor?

Ter informatie: ik werk in een netwerk. Onderdelen en subassemblages kunnen worden onderverdeeld in verschillende mappen.

Ik deed een test: ik maakte een Pack and Go van de volledige assembly, die ik opsloeg in een lokale map. Ik heb geen boomstructuur aangehouden: alles staat op hetzelfde niveau; de totale grootte is ongeveer 460 MB voor bijna  1200 bestanden. De openingstijd is slechter dan op het netwerk: op het netwerk ben ik ongeveer 8 minuten verwijderd, terwijl ik lokaal de 13 of zelfs 14 minuten overschrijd....
De prestatie-evaluatie is zoals weergegeven in de bijlage: we kunnen zien dat er meer lichte onderdelen op een netwerk zijn dan lokaal, en gezien de tijdwinst zet ik er groot op in dat het hiermee te maken heeft.

Maar als ik de onderdelen niet in het licht kan passeren, word ik gemunt.

Zijn er instellingen en/of oorzaken die ervoor kunnen zorgen dat bestanden niet aan het licht komen?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden en verduidelijkingen.

reseau_local.png

Ik zou willen specificeren dat met betrekking tot mijn doel om de tijd die nodig is om bestanden / uploads / etc te openen te verminderen, ik weet dat er andere dingen zijn waarmee ik rekening moet houden. Ik ben er ook mee bezig, maar het doel van mijn vraag is eigenlijk dit probleem van bestanden die opgelost blijven in plaats van naar het licht te gaan.

En ik heb de opmerking over de bijlage omgedraaid au...! De cijfers in het rood zijn voor de opening in LOKAAL, niet in netwerk.

Hallo

Welke versie van SW gebruik je?
Moet u het bestand wijzigen? Of is het slechts overleg?

Bij SW2017 openen we bestanden in grote ontwerpmodus (voor raadpleging
Een zware assemblage die in enkele minuten opent in "normaal", opent in seconden in "groot ontwerp"
Het enige probleem is dat wijziging onmogelijk is.
Voor wijziging nemen we onze pijn in geduld...

Maar blijkbaar heeft SW2019 nieuwe functies die bewerken in grote ontwerpmodus mogelijk maken.
We denken er hard over na om er verder op in te gaan, we zijn gewoon op zoek naar meer details over deze extra functies.

Hallo

Ik zit op SW2016 SP.5.

Ja, het idee is om het bestand te kunnen bewerken. Ik heb de "large design" modus uit nieuwsgierigheid geprobeerd: het is waar dat het sneller is, maar de mogelijkheden van acties zijn daarna beperkt (dat is "het doel" van deze modus; doe in plaats daarvan visualisatie).

Er lijken op dit moment geen plannen te zijn om te upgraden naar een nieuwere versie van SW.

Zijn alle schetsen volledig ingeperkt?
Zijn alle onderdelen volledig beperkt (geen "-" teken voor de naam in de boom)?
Zijn er verbanden tussen de stukken?

Nadat alle stukken zijn opgelost, vervolgens zijn opgenomen en gesloten (inclusief SW), is de volgende opening dan beter of hetzelfde?

Hallo

Zou dit betekenen dat er een verband zou zijn tussen de onmogelijkheid om een onderdeel in het licht te passeren en schetsen die niet volledig beperkt zijn of assemblages die niet volledig beperkt zijn?

Deze vragen lijken gericht te zijn op ideeën om de tijd die nodig is om bestanden te openen te verkorten en ik dank u voor deze aanwijzingen.

Desalniettemin sta ik mezelf toe om aan te dringen op het feit dat dit niet het directe onderwerp van mijn vraag is: ik heb bestanden die niet lijken te willen openen of "converteren" naar de lite-modus als ik ze vraag en ik vraag hier of mensen weten waarom. Overkomt dit iemand van jullie en zo ja, weet je de oorzaak?

Na onderzoek heb ik de indruk dat dit nauw verwant is aan de onderdelenbestanden die configuraties en/of families van onderdelen bevatten.

Ik behandelde een dergelijk bestand dat in een assemblage werd opgelicht:

- Ik heb het geopend (het loste het automatisch op)

- Ik heb de blokbalk naar de onderkant van de ontwerpboom gesleept

- Solidworks vroeg me of ik dit op alle configuraties wilde toepassen: ik valideerde

- Ik ging terug naar de montage en vanaf daar was het onmogelijk om het bestand lichter te maken.

Ik heb geprobeerd terug te gaan naar het bestand, alle blokkades te verwijderen, elke configuratie handmatig opnieuw op te bouwen (er zijn er 12, in de vorm van een tabel met onderdelenfamilie), maar zelfs daar is het onmogelijk om het lichter te maken: er is niet langer de optie wanneer ik er met de rechtermuisknop op klik en alle mogelijkheden van de rechtermuisknop ontwikkel.

Het is me een raadsel...

message_derreur_sw.png

Hallo

Heeft u vergelijkingen die berekeningen vereisen in uw kamergezin?

Ik heb ook veel componenten met families van onderdelen, maar heb dit probleem nooit gehad, maar ik heb geen vergelijking op deze onderdelen.

Hallo

Nee, ik heb geen vergelijkingen. Ik heb slechts een paar afmetingen die worden bepaald door de familie van onderdelen (bijvoorbeeld een hoogte of een diameter die variëren afhankelijk van de keuze van het onderdeel).