Problemen met de weergave van onderdelen in transparantie

Hallo

Op Solidworks 2018 heb ik een probleem met de weergave van onderdelen in transparantie. Zodra ik een onderdeel in een assemblage selecteer om het transparant te maken, verandert de weergave niet, maar als ik een gezicht probeer te selecteren, reageert het als een klassiek transparant onderdeel en kan ik het eerste onderdeel selecteren dat erachter toegankelijk is.

Heeft u informatie over dit probleem? Bij voorbaat dank.

Rémi

Hallo

Dit gedrag is normaal, als u het transparante deel wilt selecteren, moet u het scherm overschakelen naar wireframe en een rand selecteren.

Vriendelijke groeten.

HM

3 likes

Of eenvoudiger om een transparant gezicht te selecteren, klik op shift + gezicht geselecteerd (dit vermijdt het doorlopen van de transparantie)

6 likes

Hallo

Je hebt mijn probleem niet begrepen, het deel dat wordt gevraagd om in een staat van transparantie te zijn, is dat niet, maar gedraagt zich als zodanig wanneer ik het probeer te selecteren.

Hallo

Ben je up-to-date met de grafische kaart en heb je de laatste versie van Solidworks 2018 (sp5 als je in onderhoud bent en anders sp4)?

Misschien is het gewoon een kleine grafische bug.

1 like

Maakt het onderdeel deel uit van een subassemblage?

Als dat het geval is, kunt u de transparantie het beste beheren vanuit de functiebeheerder.

Hallo Rémi,

Hetzelfde probleem stuit ik op het deel dat transparant wordt gemaakt, dat zich als zodanig gedraagt maar ondoorzichtig blijft.

Heb je je probleem opgelost?