Problemen met de ontwikkeling van plaatwerk

Hoi allemaal

Mijn probleem is het volgende: in mijn bedrijf worden plaatpersen alleen berekend in de int-dimensie, wat me een probleem oplevert op sw-niveau.

Als ik tekeningen maak, krijg ik elke keer te horen dat het niet klopt.

Hoe kan ik dit probleem oplossen.

Op de voorbeeldafbeelding nemen we een DL van 200, voor 201.78 via SW

Dit voorbeeld is eenvoudig, maar ik heb stukken met vouwen en tegenvouwen.

Bij voorbaat dank

ex_pliage.jpg

Heb je de V's van de gebruikte bochten, de radiussen en de K-factoren correct ingevuld?

Als ze onbekend zijn, moet u een lijst maken op basis van het materiaal en de dikte van de plaat, zodat solidworks er rekening mee kan houden

3 likes

Om af te maken wat je @coin37coin vertelt:

• De functie Plaatwerk bewerken in de creatieboom

Dan is het in het gedeelte "Opvouwgebied" dat u instelt:

3 likes

Zie deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=ghalOYesjlU

zoals zeg @ coin37coin zie je K-factor  

je uitgevouwen moet op de neutrale vezel staan

Je K-factor is de verhouding tussen de straal en de dikte van het plaatwerk

als 1 dan is K = 1/3

als 2 dan is K = 2/5

als 3 dan is K = 2/3

Dus in jouw geval als de straal = de dikte van je plaatwerk, zal de K-factor 1/3 zijn

Maak dus uw vezel op 1/3 van de dikte van uw plaatwerk

@+ ;-)

3 likes

Ja, maar nogmaals, om gevalideerd te worden met wat de machines in de werkplaats doen. Als het gebeurt, maken ze helemaal geen straal van de dikte van het plaatwerk

3 likes

Anders door alles aan de binnenkant te hebben, zet je een buigradius van 0 en een k-factor van 0,001 en heb je je ontwikkeling aan de binnenkant, aan de andere kant zijn de platen minder representatief omdat het niet de echte straal is.

Of anders neem je het ding in de hand en voer je de verlieswaarden in de vouw in en dan heb je de juiste radius en de juiste ontwikkeld.

2 likes

Dank u voor al uw antwoorden.

Ik globaliseer, maar ja, ik beheer de K-factor.

Voor de klaptafels moet je nog steeds toegang hebben tot de machine en tests kunnen doen (ik zal je de details besparen).

Uw antwoorden bevestigen alleen wat ik heb gepresenteerd, het is niet mogelijk.

1 like

Hallo

Als je alleen aan de Int kant wilt werken hoef je niet de factor te zetten maar een verlies bij de bocht gelijk aan 2x de dikte en daar krijg je de dev in de Int Side.

3 likes

Hallo

Ter informatie, thuis geven we ook de binnenvouwen aan de plaatwerkwerkplaats. Na vallen en opstaan bleek dat we met een buigradius gelijk aan de dikte en een factor K=0,273239545, de juiste afmetingen hebben voor hoeken van 90°.
Maar we hebben niet verder gekeken, het werkt niet voor de andere invalshoeken, we hebben diverges.

Veel succes met je zoektocht.

1 like

Een tutorial voor klaptafels

Een must om te zien

https://www.youtube.com/watch?v=d068bXXRsU8

Ook werken we voornamelijk met k-factoren. Hier zijn ze met de Vé en de buigradius

1 like

Buigen op Sw is een theoretische buiging.

Het hangt allemaal af van de machine, het gereedschap, de walsrichting van de plaat enz. enz...

Het beste is om Sw/Folder-tests uit te voeren om zo dicht mogelijk bij de realiteit te komen.

Ik raad je aan om op dikke delen (+ 5 mm) te testen, hierdoor kun je nauwkeuriger zijn.

Over het algemeen gebruik ik voor dun plaatwerk de K-factor die vaak op 0,33 wordt gezet

3 likes

@ Bart 0.33 = ongeveer 1/3

Zoals aangegeven in mijn bericht

het komt overeen met een dikte van plaatwerk =  de straal 

Ben je helemaal right@Gt22

Het hangt immers af van de tooling, je kunt buigen van 15/10e naar V van 16 of V van 10 enz...

Of zelfs de V van 100^^ maar ik zie er geen interesse in:p

2 likes

met een V van 100

je begint met het maken van dakgoten........ ;-)

1 like

De oplossing van Manu67 werkt best goed, maar als er twee vouwen aan dezelfde kant zijn, werkt het niet.

Maar ik houd het idee erbij.

Bedankt

Als je wilt, kun je me het onderdeel sturen en ik zal kijken..   :-)

1 like

Ik heb een test gedaan en het werkt goed. Zie bijlage

try.sldprt

Hallo Manu67,

Ok bijgevoegd het deel, in feite is er een die op een ht van 100 is, maar als ik het plat citeer, is het op 97.5.

Vriendelijke groeten.

sam_300t1_boitard_45deg_sans_facade.sldprt

Hallo

na een snelle blik. Het is goed voor mij; Ik stuur je een PDF-plan omdat ik in 2016 werk.

De 97.5 zijn in int en de tekening plakt erbij. De hoogte is 102,5 ext..

sam_300t1_boitard_45deg_sans_facade.pdf
1 like