Netwerkproblemen

Hallo, ik probeer een berekeningssimulatie te maken, maar ik heb een probleem met dit onderdeel, het gaas faalt, iemand kan het me van tevoren uitleggen, bedankt.   

piecefinale_iso.sldprt

Hallo

Zou je een zeefdruk kunnen maken van de kamer en het gaas zodat we het ALLEMAAL beter kunnen begrijpen. We hadden niet allemaal dezelfde versie van Solidworks.

1 like

Hallo aan jou,

Wat zijn je mesh-instellingen?

Je hebt een golfplaat in het midden van de kamer en het moet erg zwaar zijn om in elkaar te passen. Daarnaast is het 0,3 mm dik, waardoor voor deze plaat een maaswijdte van maximaal 0,15 mm nodig is.

- Is deze golfplaat nodig in de eindige-elementenberekening? Verwijder het anders voor de berekening, u bespaart veel tijd!

- Is je stuk symmetrisch? Als dat zo is, verwijder dan de helft van je model, zodat je de helft minder mazen hebt en de berekeningen twee keer zo snel gaan.

- Gebruik een maasregeling om verschillende maaswijdten te hebben tussen uw golfplaat en de rest van de kamer.

- Wat is je foutmelding?

filaire.jpg
2 likes

heel erg bedankt voor je antwoord, zodat ik de golfplaat C kan verwijderen die nodig is voor de simulatie 'het is een zonnestralingsabsorber)

Het deel is summier

Foutmeldingen: de lichamen konden  niet in elkaar worden gemazeld (extridu bump 10...)

filaire.jpg

heel erg bedankt voor je antwoord, zodat ik de golfplaat C kan verwijderen die nodig is voor de simulatie 'het is een zonnestralingsabsorber)

Het deel is summier

Foutmeldingen: de lichamen konden  niet in elkaar worden gemazeld (extridu bump 10...)

filaire.jpg

Draagt deze golfplaat bij aan de mechanische stijfheid? Wil je de inspanningen die ze ondergaat definiëren?

Probeer de vorm tussen de golfplaatverbinding en de behuizing te werken. Je hebt een zeer kleine scherpe hoek (zeker onrealistisch) die het gaas kan verstoren.

1 like

Oké, ik zal het proberen. Ik vond problemen op het niveau van tekenen, omdat het mijn eerste keer is dat ik met solidworks werk

Ik ben meer geïnteresseerd in de mechanische inspanning die mijn taak moet leveren om een thermische simulatie van deze collector te maken, de lucht zal binnenkomen op het niveau van het gat in het midden, dan zal het opwarmen door de zonnestraling en de golfplaat aan de bovenkant roteren en vervolgens sorteren met het gat aan de onderkant van de sensor 

Hallo

Probeer je mesh te vergroten en als het niet werkt pence om alle elementen samen te voegen. ( het kan alleen maar helpen )
Succes

ondanks je uitleg begrijp ik het principe niet echt

definieerde de ondoorzichtige wanden, de glazen wanden, de richting van de lucht tussen de uitlaatgassen

de grootte van uw ontwerp

enz....

1 like

Je hebt muren die zo dun zijn dat het gaas zich moeilijk kan delen.

Als de veilige mesh-controle niet werkt. Maakt gebruik van een gemengd gaas. De golfplaat zou het verdienen om als een "schaal" te worden beschouwd en de rest houd je in "volume"