Soldeer 2 stuks om er een te maken

Hallo

Ik heb 2 verschillende onderdelen die ik graag zou willen lassen om een tweede onderdeel te maken en geen assemblage.

Dit onderdeel is bedoeld om 3D-geprint te worden.

Ik heb het al geprobeerd als een eenvoudige assemblage bestaande uit 2 stukken door vals te spelen op de ribben, in de overtuiging dat ze aan elkaar zouden worden verbonden, maar het werkte niet.

Wat zou de oplossing zijn?

doe-het-zelf

Hallo

Kijk normaal gesproken zou mijn tutorial je moeten kunnen   helpen met de combine-functie.

1 like

Zitten de 2 stuks in 2 onafhankelijke prt-bestanden?
Zo ja, dan kunt u ze importeren in een 3e deel bestand (insert/part). Je kunt dan materiaal toevoegen waar nodig om de 2 lichamen samen te kunnen voegen.

4 likes

Hallo

Als uw 2 onderdelen in een assembly zitten, kunt u deze opslaan als een onderdeel (.sldprt).

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Dank je wel 3.

Het werkt met de tutorial van  ac cobra 427 en  stefbeno.

jmsavoyat, het werkt niet met 3D-printen, die ik hierboven noemde.

Het is moeilijk te zeggen wat het beste antwoord is.

doe-het-zelf

1 like

Hallo @ diiity

Je kunt een afbeelding van je onderdeel plaatsen om het af te drukken, ik zie niet in waarom het niet zou werken voor 3D-printen.

Vriendelijke groeten

Wat de methode ook is, als er ergens een spel is, zal het moeten worden ingevuld met een materiaaltoevoegfunctie.

2 likes

Ik voeg je toe als een zip-bestand, 2 screenshots, de ene is die van de assemblage die als onderdeel is opgeslagen , de andere is degene die is opgeslagen als bijlage.

We kunnen duidelijk de scheidingslijn zien die het lassen van de stl voorkomt terwijl de andere goed gaat

sw.zip
1 like