Kent u in Catia V5 een oplossing om de coördinaten in een tabel van alle zwaartepunten van alle producten die in een assemblage aanwezig zijn, te verkrijgen?

Kent u in Catia V5 een oplossing om de coördinaten in een tabel van alle zwaartepunten van alle producten die in een assemblage aanwezig zijn, te verkrijgen?

Hallo

Een mogelijkheid is om traagheidsmetingen op assemblageniveau te doorlopen (houd de maten aan)

vervolgens maken we van deze metingen de Excel-tabel

Ja Franck, het zou de oplossing kunnen zijn, maar het lukt me niet om alle traagheidsmetingen naar Excel te exporteren.

Heb je een manipulatie om dit te doen? Alstublieft

Hallo, als je eenmaal alle metingen onder je hoofd hebt (ik raad je aan om de meetfunctie aan te passen om alleen de coördinaten van het zwaartepunt te behouden en elke meter te hernoemen om ze gemakkelijk te identificeren).

U voert de opdracht parametriseringstabel uit (Een parametriseringstabel maken met parameters uit het huidige model).

Wanneer het keuzevenster verschijnt, wijst u eenvoudig met de muis in de grafiek onder het meetknooppunt de parameters (Gx; Gy; Gz)  de een na de ander (als je hernoemt, is het gemakkelijker, er is een filter op type (hernoemde parameters).

Hallo

Daar moet je een macro voor gebruiken. En tenzij ik me vergis, staat de basislicentie het niet toe.

@+

Dank je wel Franck, het vergt wat werk (hernoemen..) maar we krijgen een tafel met alle zwaartepunten.

Zoals ik al zei, het is een mogelijkheid, maar het heeft een nadeel :

U moet de Excel-tabel opnieuw uitvoeren als de geometrie van een enkel onderdeel verandert, de metingen worden bijgewerkt, maar niet de tabel (normaal gedrag, het is de tafel die verondersteld wordt te rijden).

Door macro ja (het is niet mijn vakgebied). de macro zal nog steeds het Excel-bestand moeten wijzigen telkens wanneer de geometrie verandert.

Het is niet nodig om een specifieke licentie te hebben om een macro op te nemen of te maken.

CATIA heeft standaard een VBA Editor en de beschikbare API's vallen onder DOCV5

Sommige API's zijn niet gratis, ze vereisen een specifieke CAA-module (denk ik).