Ruimtepiloot pro, keert terug

Hallo

Er wordt momenteel veel gesproken over de Space Pilot Pro en nadat ik hem bij Axemble in mijn hand heb gehad, kan ik de voordelen ten opzichte van het traditionele toetsenbord/muis niet echt begrijpen.

Laat het me uitleggen, ik vond de 3D-navigatie niet erg eenvoudig, maar ik denk dat het een gewoonte is om te hebben, maar in vergelijking met een muis die heel precies is, waarom veranderen?

Ik gebruik veel sneltoetsen die prima zijn. Het gebruik van een Space Pilot vervangt het toetsenbord van mijn linkerhand en we brengen de snelkoppelingen over naar deze tool, maar is het echt gemakkelijker dan een toetsenbord (en vooral, heb ik het correct gebruikt...).  

Als iemand van jullie feedback heeft over de schakelaar, of je nu net begint of aan het experimenteren bent, zou ik er graag wat meer over willen weten:)

PS: Publiceer a.u.b. alleen getuigenissen en geen verklarende links, daar gaat het niet om.

2 likes

Hallo

Ik gebruik deze Spacepilote Pro al enkele jaren en de interesses zijn veelvoudig.

Het is waar dat het een beetje geduld vereist om het onder de knie te krijgen om de gebaren onder de knie te krijgen, maar dan wordt het al snel essentieel:

Werken met twee handen (de klassieke muis wordt slechts een aanwijshulpmiddel) + aanpasbare snelkoppelingen altijd bij de hand.

Naar mijn mening is het een geweldig hulpmiddel waarmee je snelheid kunt winnen.

Fijne dag.

1 like

Hallo

Ik had een soortgelijk gevoel als José: de sneltoetsen zijn erg praktisch, ik heb geprobeerd ze over te zetten naar de 3D-muis, maar ik raakte niet verslaafd, omdat ik ontdekte dat de zoom- en vertaalmanipulaties veel praktischer zijn met een klassieke muis, vooral als je er al aan gewend bent!

Ik bevond me met de Space Pilot aan de linkerkant van het toetsenbord in de ene hand, en de muis aan de andere kant omdat het nog steeds nodig was om te wijzen, zoals @a-hincelin zegt.

Ik heb het uitgeleend aan een paar collega's die minder fan zijn van sneltoetsen, maar ook zij waren niet overtuigd!

Ik gebruik al meer dan 10 jaar een space pilot pro - ik heb geen foto gevonden - maar de eerste generatie was transparant blauw, er waren maar 2 of 3 knoppen denk ik en het bedrijf 3D-verbinding maakte nog geen deel uit van de LOGITEC-groep. In de loop van de versies zijn de modellen goed gevorderd op het gebied van ergonomie.

Elk van de ontwerpers heeft er een (eenvoudigere ruimteverkenners), en er zijn volgers zoals ik, maar ook mensen die er geen interesse in zien: dus voor hen blijft het een decoratief object!!

Zoals je al zei , het is een kwestie van gewoonte: je moet jezelf dwingen - bind je hand vast aan de ruimtemuis!!! - voor minimaal een week..... Ik kan niet meer zonder:

• Bewegingen (zoomen en roteren) zijn sneller en preciezer dan met een muis.
  • Ik ben ervan overtuigd dat de Space Pilot spiervermoeidheid beperkt (het is niet de rechterhand die met de knurl inzoomt en je vermindert de bewegingen van de muis).

My Space Pilot Pro (de oude versie) heeft een groot aantal configureerbare functies (die sneltoetsen kunnen vervangen). Omdat ik geen fan ben van sneltoetsen, maar eerder van de SolidWorks-menu's, heb ik de configuratie van het "beest" niet geoptimaliseerd, maar dat is een vergissing, er is te winnen aan gebruiksgemak en efficiëntie (maar moeilijk te meten, dat geef ik je toe !!): wie efficiëntie zegt, zegt tijdwinst, Tijd besparen betekent geld........

5 likes

Hallo

Ik had dit type muis in een oude baan. Inderdaad, in de begindagen heb je de indruk dat je een vliegbrevet nodig hebt om het te kunnen gebruiken... (wat een van mijn collega's al snel afschrikte)

Toen het beest eenmaal was getemd, merkte ik dat de interesse voor het maken van onderdelen snel beperkt is, omdat er nog steeds een groot deel van de toetsenbordinvoer is. Een paar goede sneltoetsen kunnen daarom net zo effectief zijn als jongleren tussen de 2.

Aan de andere kant, voor het werk aan assemblages waar we voornamelijk reizen, is het geweldig! En hoe groter de assemblage met frequente schaalveranderingen, hoe meer u ervan profiteert.

Dus voor mij hangt het belang van het hebben ervan vooral af van het soort geplande activiteit.

Dank u voor deze eerste feedback.

Uiteraard zijn er 2 scholen.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat 3D connexion de mogelijkheid had om Space Pilots 3D te "lenen" om een idee te krijgen voor een mogelijke aankoop.

Kan iemand dit bevestigen en, beter nog, heeft iemand dat al gedaan?

Nogmaals bedankt

Mogelijk kunt u via myCADstore een aanvraag doen als u klant bent van Axemble voor het onderhoud van SolidWorks.

Bedankt

Ik ben een klant, ik zal het eens nader bekijken:)

Hoi allemaal

Ik gebruik sinds CATIAV4 een spatiemuis (hun voornaam)

De eerste versie was zacht (ja/nee) en rotatie dit is geëvolueerd met de nieuwste versies.

Eerlijk gezegd is de behandeling pijnlijk, je moet jezelf forceren.

Aan de andere kant, als je het eenmaal onder de knie hebt, is de tijdwinst niet te verwaarlozen, 15 tot 30% na het testen op het maken van een matrijs

Ik ontwerp complexe assemblages:

Stempelgereedschap (voertuig)

Spuitgietgereedschap en zwaartekracht (motorblokken)

De tijdwinst zit in het niet-bewegen van de muis, omdat ik alleen mijn onderdelen en mijn assemblage met de ruimtemuis beweeg.

De tweede tijdwinst ligt in het niet gebruiken van het toetsenbord

Ctrl + P  en voer vervolgens in met een druk op de knop

macro.png
1 like

Voorbeeld CATIAV5:

ALT + E Q Bekijk                  Laag

ALT + EF achtergrondlaag                   

Speciale                  verlijming ALT + E L

Deel                                        ALT + F links C P

GSD                                        ALT + F Links O G

Product                                 ALT + F Links C A

Tekening                                ALT + F links C D            

Sla alle                          ALT+F T op

ALT + I M O Zak                                   

Straal                                    ALT + I P O

ALT Revolutie                            + I M R

ALT + I P C afschuining                            

Ontwerp                              ALT + I  P D

Schets                                ALT + I Q E

ALT + I M E Extrusie                             

ALT + I P S-vergoeding                       

Centrum                                 ALT + A C

ALT+INPUT-eigenschap                            

CTRL+TAB-weergave                  wijzigen

Terug                                   CTRL + Z

CTRL + U BIJWERKEN                               

CTRL+S opslaan                                  

Kopieer                                   CTRL+C

Plakken                                    CTRL + V

Afdrukken                              CTRL + P INVOER

INVOER VALIDEREN                                  

Esc                                    Esc Esc

macro.png

Ik gebruik al 4 jaar een ruimtepiloot, het is voor mij gewoon ondenkbaar om zonder te werken!

Het is een betrouwbaar ontwerp, de mijne heeft veel vlieguren en RAS.

Ik had geen problemen om het onder de knie te krijgen, het gebeurde heel snel en natuurlijk. Het feit dat ik het vanaf mijn begin in CAD had, heeft er veel mee te maken denk ik, ik had geen diepgewortelde gewoonten.

Ik had collega's die het probeerden, sommigen vonden het niet leuk omdat het moeilijker was om zich aan te passen.

Als je het goed in je hand hebt is het magisch, je hebt het gevoel dat je het stuk in je hand houdt. Draaien, verplaatsen, zoomen... Dit alles gebeurt zonder na te denken.