Als ik het goed begrepen heb, teken je een cirkel (die met de kleinste Ø) Vervolgens invoegen, curve/spiraal en je tikt aan de onderkant conische helix:
Voor de waarden volgens uw behoefte. Schets vervolgens 3D en je klikt op de helix in de functiebeheerder en op entiteiten omzetten (zie onderstaande afbeelding) en nu kun je ervoor kiezen om een scan uit te voeren op basis van je profiel.
Is het 1°) u wilt de platte vorm hebben die onder de druk zal vervormen 2°) de vervormde spiraal die onder invloed van de stuwkracht in de tegenovergestelde richting van de vervorming plat zou worden.
Je zult het afvlakken moeten vergemakkelijken als je het doet met de plaatwerkmodule.
U moet precies aangeven wat u wilt doen omdat er een andere oplossing is.
De vorm is vrij complex omdat in de "geperste" positie (=gemonteerd) het centrale kussen tegen een ander deel wordt geduwd, waardoor // beperkt is tot het basisvlak van de plaat.
Sterker nog, het kan gemakkelijker zijn via de plaatwerkmodule.
Hallo Als je na een worsteling bij ons terugkomt, vergeet dan niet om een schets te plaatsen, een afbeelding van wat je wilt. Het visuele is vaak gemakkelijker te begrijpen.
Hallo Als er twee posities in uw vorm zijn, een "ingedrukt" en een andere "ingedrukt", moet u waarschijnlijk naar de ene configuratie van de assembly gaan met een "ingedrukte" configuratie met de // beperking actief (en de geconfigureerde vorm "ingedrukt") en in de andere configuratie "niet ingedrukt" zou deze beperking niet actief zijn (en de vorm geconfigureerd "niet ingedrukt"). Op deze manier kunt u beide toestanden op uw gemak besturen. Wat betreft de plaatwerkmodule, ik betwijfel of deze in uw geval nuttig zal zijn, aangezien het een 3D-vorm is. De plaatwerkmodule verwerkt alleen rechte bochten die met een buigmachine zijn gemaakt. We blijven altijd bij uitbreidbare vormen (vandaar de uitgevouwen configuratie die automatisch aan het einde van de boom wordt berekend)
Ja, de plaatwerkmodule is in dit geval uitgesloten. Het kan alleen worden gebruikt als de straal van het bereik constant is en de spiraal een bocht is met een variabele straal.
Met een beetje hacken kun je de plaatwerkmodule omzeilen. De oplossing wordt iets eerder gegeven door Pierre. Gebruik de configuraties en verberg/toon ze, afhankelijk van wat je wilt laten zien. Zie mijn voorbeeld. Dat is wat ik heb begrepen van wat er is gezegd. Babbel.SLDPRT ( 384.3 KB) Het is nog steeds een hack, maar het kan helpen.
Sorry Soring, je voorbeeld is geen hack maar een goede oplossing. Als hij niet door de deur wil, werkt het raam soms. Ik stond mezelf toe om het een beetje af te maken met een andere mogelijkheid. In mijn bijgevoegde bestand (SW2019) heb ik een " Stone " -configuratie toegevoegd met twee subconfiguraties die worden onderscheiden door de hoek van de kegel die de vervormde veer ondersteunt. Om de instelling ervan gebruiksvriendelijker te maken, heb ik een globale variabele gemaakt die geconfigureerd is. Voor de afgeplatte vorm is de hoek 90° en voor de geperste vorm hoef je alleen maar de gewenste hoek in de vergelijkingseditor te zetten. Natuurlijk zou het met behulp van de tangensfunctie mogelijk zijn geweest om de hoogte te regelen in plaats van de hoek. Ik heb ook de verdikkingsfunctie gebruikt die ik liever had vermeden met de dunne extrusie-optie, maar deze wordt niet aangeboden voor een extrusie op basis van een 3D-schets.
Ja, ik gebruikte het vegen van een lijn om de conische of spiraalvormige helix op het oppervlak te krijgen. Naar analogie met de plaatwerkmodule heb ik overwogen dat de uitgeklapte lengte die van het middenvlak van de plaat is. Dus om het plaatwerk te krijgen heb ik in beide richtingen ingedikt. Om dichter bij de werkelijkheid te komen, zou het geveegde gedeelte loodrecht op de propeller moeten staan