Traject-gedreven spiraal

Hallo gemeenschap,

Ik wil graag een spiraal maken met een baan.

In Solidworks weet ik hoe ik de "rechtlijnige" spiraal moet doen (invoegen, dan bochten, dan helix/spiraal), maar ik heb de truc niet gevonden om mijn baan op te hangen.

Bijgevoegd is het onderdeelbestand (*sldprt)

Bij voorbaat dank

FREDERIC

test_spirale.sldprt
1 like

Hallo

Dit is een hele leuke oefening...

Ik zal je een oplossing geven. Maar dat laatste is verre van de beste en heeft nadelen...

Maar ik weet zeker dat de oplossingen zullen regenen :-)

Mijn oplossing. Oppervlaktescans doorlopen en vervolgens een 3D-schets maken die voortbouwt op het snijpunt van de oppervlakken?

Zie het bijgevoegde bestand.

Kom op, het is aan iedereen om het veel beter te doen dan ik :-)

test_spirale.sldprt
3 likes

Een klein overzicht van wat er allemaal mogelijk is :-)

2 likes

Hallo

Ik heb een beetje moeite om het te begrijpen en ik ben niet de Solidworks-software bij de hand. Maar ik heb de indruk dat je op zoek bent naar de sweep-functie waarbij je een GUIDE CURVE (je spiraal) en een gesloten PROFILE (een cirkel die bijvoorbeeld de doorsnede van een veer voorstelt) nodig hebt. 

De scan veegt uw profiel in relatie tot uw curve.

in de hoop je te hebben geholpen of je vraag te specificeren met een eenvoudigere JPG

Bastien

Hallo

Ja lynkoa.c.manager, het is mogelijk om dit soort dingen te doen, maar wees voorzichtig met de grootte van de bestanden na...!!

Anders is de vraag duidelijk... Dus ik kan je geen precies antwoord geven.

Eric

Daarom zei ik dat deze oplossing nadelen had.

Het is zwaar, en het gaat ten koste van de prestaties op bijvoorbeeld grote assemblages... Wat over het algemeen het geval is bij de heer Legendre, denk ik.

Inderdaad, het mist een beetje details om een "goede" oplossing te geven. Het zou zeker verstandig zijn geweest om het gebruik te specificeren.

Misschien andere manieren om te studeren door de gratis tutorial te lezen: http://www.lynkoa.com/tutos/h%C3%A9lices-complexes-avec-solidworks-2005

1 like

Bedankt voor deze tips.

Ik zal proberen de volgende keer duidelijker te zijn, dat beloof ik.

Ik had het begin van mijn behoefte in een SolidWorks-deelbestand gezet en ik had een jpeg moeten plaatsen (zie het bijgevoegde voorbeeld)

Wat het gebruik betreft, kan ik je op dit moment niet meer vertellen!!!!

spirale.jpg

Ik ben een beetje laat, maar voor mij is dit de gemakkelijkste manier om het beeld te matchen

Enkele spiraal + buigfunctie

spiraleflexion.jpg
7 likes

Tjrs dezelfde oplossing maar met het SW-bestand

spiraalflexie.sldprt
8 likes