Ik ben klaar met het migreren van mijn werkstationpark naar de 2022-versie van SW+PDM. (PC geformatteerd, dezelfde configuratie als voorheen op een schone basis).
We hebben tussen de 1 en 3 crashes per dag op alle resorts (er zijn er een dozijn). Soms bevinden we ons op het bureau als we gewoon een dimensie aanbrengen op een eenvoudige schets in een eenvoudige kamer.
Het doet me denken aan SW2017 die de hele tijd crashte, ik had destijds alles naar SW2019 gemigreerd en we hadden een paar crashes bij grote operaties, maar het was toch vrij zeldzaam.
Gaan we 1 jaar doorbrengen met een software die non-stop crasht?
SW2022 Klant: Heeft u ook stabiliteitsproblemen opgemerkt bij SW2022?
Houd er ook rekening mee dat de PDM-invoegtoepassing kan leiden tot systematische crashes bij het extraheren. Het is jammer dat we een ticket moeten openen om er vervolgens achter te komen dat het een bekende bug is die een oplossing heeft. We hadden liever een e-mail ontvangen: "Waarschuwing, bug gedetecteerd in de PDM-invoegtoepassing, klik hier om het op te lossen"
Een positieve noot: PDM lijkt veel sneller en stabieler! Er was behoefte aan, en dat is merkbaar.
Over het algemeen wordt sterk aangeraden om in ieder geval op SP3 te wachten, van mijn kant wacht ik op SP4 en voordat ik de temperatuur meet via de hotline en het forum.
Ik overwoog de 2022 om prestaties te winnen (als dat echt het geval is), maar als het is om stabiliteit te verliezen, weet ik het minder zeker. Ik blijf wat langer bij de 2020, tot nu toe ultra stabiel (althans voor het gebruik dat ik ervan heb).
Kortom, SW-releases zijn bèta's, klanten zijn bèta's.
En als niemand de SP<5 installeert, dan zullen we moeten wachten tot de SP5+x met x>5 een stabiele versie heeft.
Treurig... (En ik moet de enige nigo zijn die deze versie heeft getest, want zelfs in SP2 zijn er grote bugs die gemakkelijk reproduceerbaar zijn op basisfuncties...)
Aan onze kant is 2021 Sp5.1, ongeveer 2 maanden geleden ingezet, 2015 eerder, en we zien ook een toename van het aantal ongevallen, in dezelfde verhouding (gemiddeld tussen 1 en 3 per dag, vergeleken met bijna geen (1 of 2 per maand) in 2015.
We kozen er echter voor om over te stappen op de 2021 in plaats van de 2022, juist omdat de SP5 meteen beschikbaar was...
Ik had graag "met plezier" willen antwoorden, maar hier in ons ontwerpbureau beginnen we ons erg te ergeren. Naast herhaalde crashes is het ook en vooral noodzakelijk om de tijd te nemen om de problemen te melden. Ik heb bijvoorbeeld de tijd genomen om een ticket te schrijven om erop te wijzen dat de export van Parasolid X_T/X_B niet meer werkt... Dat is te gek! Ook in PDM is er een bug in de afhandeling van kolommen op Extract/Archive-bewerkingen. Smart-Mates zijn volledig gestotterd (werkt gewoon niet) Het gebeurt (en dat was vroeger al het geval) dat een schot 90° op zichzelf "draait"... Vreemd voor een opname, het is alsof het een polaire oriëntatie had ... En natuurlijk, als het gebeurt, draaien alle schetsende entiteiten mee... Kom op, ik stop hier en ga weer aan het werk;)