Goedenavond
Ik heb een bronprobleem op mijn pc omdat ik veel "grote" stappen ontvang en graag de logica wil begrijpen.
Ik ontvang een Step van een onderaannemer, ik sla deze op in een map C:\commande_xxx
Ik open het en sla het ASM-document op in de map hierboven, als ik het zo laat zonder de functie op te lossen, houdt het me (Compositie om te gaan) een link naar het Step-bestand.
Als ik oplos, wordt elk van de stukken opgeslagen in de map waar ik eerder heb gewerkt, bijv. C:\conception_xxx , en helemaal niet naast de assemblage en dus de oorspronkelijke stap.
Vreemde operatie?
Wat is het nut van de Discocier-functie of niet?
Gewichtstoename niet gemakkelijk omdat hij de link met de Step houdt ?
Eerlijk gezegd begrijp ik de basis van deze functie niet echt... bizar.
Elk idee of informatie is welkom.
Bedankt
A+
Hallo Hervé.
Persoonlijk gebruik ik altijd de ontkoppelingsfunctie. Dit komt omdat ik wil voorkomen dat ik een puinhoop van mijn ontwerp maak als ik dezelfde bestanden in twee projecten gebruik (ik gebruik STEP vaak voor onderdelen die in mijn bibliotheek terechtkomen). Daarna, als de bibliotheekbestanden alleen-lezen worden gemaakt, zouden deze fouten moeten worden vermeden (ik doe beide bij twijfel). Aan de andere kant wordt thuis alles in virtuele componenten gestopt als ik de STAP dissocieer. Ik heb geen informatie kunnen vinden over welke versies van Solidworks dit gedrag vertonen.
Voor het prestatie-aspect, als ik het vergelijk met een "grote stap" die ik bij de hand heb (elektronisch bord met enkele tientallen componenten):
- De grootte van de RWZI is 32 MB, de grootte van de ongepaarde ASM is 25 MB en de grootte van de ongekoppelde ASM is 8 MB
- STEP-afspeeltijd van 20 s, maar u moet 15 s toevoegen om de standaardverwijdering van alle componenten ongedaan te maken; voor de niet-gedissocieerde ASM 8 s ; voor de gedissocieerde ASM : 7,5 s
- Dezelfde vloeibaarheid tussen alle
Aan de andere kant kan de ontkoppelingsfunctie een astronomische hoeveelheid tijd in beslag nemen. Voor sommige elektronische borden kostte het me tot een uur op een pc die speciaal voor simulatie was bedoeld...
Tot slot zou ik zeggen dat voor mij, wetende dat de grootte van de bestanden er niet toe doet, het vooral is om te voorkomen dat ik te veel afhankelijkheid heb tussen de bestanden dat ik de functie gebruik.
1 like
Hallo
Dank u voor uw antwoord. Maar ik begrijp de logica van SW nog steeds niet.
Vanmorgen ontvang ik een Step-bestand, ik open het is een assembly, ik sla het op in mijn CMD-map, ik zeg niet de functie, aan de andere kant doe ik "alles opnieuw opslaan", en het bespaart me alle sub-onderdelen en sub-assemblages in een andere map die er niets mee te maken heeft...?
Ik sluit alles en open mijn originele assembly opnieuw en hoewel de functies niet zijn opgelost, worden alle subbestanden opnieuw geopend....
Als ik de pech heb om de onderdelen en asm-bestanden te verplaatsen om ze allemaal weer in dezelfde map samen te zetten, kan het niets vinden.... ?????
Wat is dit voor ding, ik heb de indruk dat het de nieuwe Interconnect3D-functie is die dat doet....
Heeft iemand een tutorial?
Ik ga nog wat proeven en tests doen, maar hier begrijp ik de logica van dit commando echt niet helemaal.
Bedankt.
A+
Hallo
Van mijn kant kan ik het probleem niet opnieuw creëren.
Een beetje terzijde: er zijn opties in SW voor het beheren van stappen bij het "importeren", waaronder "het importeren van assemblages als multi-body onderdelen".
Ik denk dat het vinkje je in staat moet stellen om te eindigen met een enkel stuk (geen problemen meer met het pad voor de componenten..).
3 likes
Hallo
Om te voorkomen dat de onderdelen van de stap worden opgeslagen wie weet waar, gebruiken we de froussel-methode, het vereenvoudigt de zaken. Men kan dan de lichamen naar believen onderdrukken en bewegen. Misschien is het belangrijk voor u om een assemblage te bewaren, in dit geval moet u misschien een compositie maken om mee te nemen door een achtervoegsel toe te voegen aan al uw subassemblages en onderdelen.
1 like