Ik vraag me af wat de juiste strategie is om een bundel voor een klant te maken. Ik heb een assemblage met sub-assemblages die zelf onderdelen bevatten en zeer zelden sub-assemblages (dus sub-sub-assemblages).
Hoe beheer je de verschillende tekeningen? Ik dacht erover om een tekening van de assemblage te maken, met een stuklijst op een lager niveau met alle onderdelen. Omgekeerd kan ik ook een BOM op het eerste niveau doen. Vervolgens in elke subassemblage een stuklijst met de onderdelen. Dan het tekenen van de stukken. Wat vind je van deze strategie? Is het geschikt? Wat adviseren jullie mij? Wat is uw feedback?
Het lijkt mij mogelijk om in het assemblage tekendossier vellen te hebben met de tekeningen van de subassemblages en onderdelen. Wanneer ik een blad maak, kan ik meer bladen toevoegen en vervolgens via het taakvenster het document selecteren dat ik in mijn tekening wil hebben. Is het mogelijk om een tekening toe te voegen die al direct is gemaakt in plaats van helemaal opnieuw te beginnen?
Hallo Charles, Wat mij betreft , een assemblage = een tekening
elke deelverzameling met zijn nomenclatuur op het eerste niveau. Dit maakt het uiteindelijk mogelijk om de fabricage van bepaalde subassemblages opnieuw op te starten. Je moet ook aan de editors denken, beter meerdere heldere en precieze subassemblage-opnamen dan een complete maar onleesbare close-up.
Op de hoofdassemblage kunt u een volledige stuklijst van het project maken en deze in Excel-formaat extraheren, dit zal zeer nuttig zijn voor de inkoopafdeling! ;)
Uitgebreid onderwerp met veel "het hangt ervan af" met betrekking tot de context van het uiteindelijke gebruik dat je niet hebt uitgelegd.
Gezien de vraag is de klant niet gewend om bundels te beheren, anders had hij wel zijn instructies gegeven.
Over het algemeen ben ik geen fan van multifolio-tekeningen waarbij je subsets en details door elkaar mengt. Het is snel onbeheersbaar en als SW crasht, zijn we alles kwijt... Dus een bestand voor elke referentie die gemaakt gaat worden.
Ik heb een klant die de stuklijst op het eerste niveau op elk totaalplan/subassemblage plaatst en daarnaast een algemene "alleen onderdelen"-stuklijst, buiten het bereik, op het algemene algemene assemblageplan die in Excel kan worden geëxporteerd.
Voor de laatste vraag is het eenvoudig om een blad tussen 2 planbestanden te slepen.
Het is inderdaad een veelomvattend onderwerp. Op dit moment zijn er in onze samenleving geen vaste regel(s), dus heb ik de mijne gesteld. Ik ben meer in het perspectief van een bestand voor elke vervaardigde referentie en nomenclatuur voor elke subassemblage/subassemblage. Ik denk dat ik de huidige strategie aanhoud, tenzij de eindklant je anders vertelt.
Voor mij een assemblage = een tekening met een eerstelijns stuklijst
Als er subassemblages aanwezig zijn, beginnen we opnieuw
Het zijn Russische poppen!
En voor het hele ding, een tekening door kamers: geen tabbladen: het richt te veel schade aan als er een crash is (en het is gebruikelijk bij grote tekenbestanden)