Rib stijl

Hoi allemaal.

Ik gebruik SolidWorks-tekenen niet vaak en ik loop sinds vanochtend tegen een probleem aan...

Ik heb een "specifiek" verzoek op een tekening, er wordt mij gevraagd om een stijl van zijde die ik niet kan reproduceren (zie foto: ik heb het voorbeeld handmatig overgetrokken)

Is dit mogelijk? Biedt SW dit soort functies? 

Dank je wel:) 

capture.jpg
1 like

Hallo

Precies zoals je het hebt voorgesteld, denk ik van niet, maar er zijn de volgende die gemakkelijk mogelijk zijn:

Selecteer gewoon de herinneringsregel en klik vervolgens met de rechtermuisknop om "weergave / onthaakoptie" te doen en de positie van de punten van de losgehaakte aan te passen, wat op elke herinneringsregel moet worden gedaan.

Vriendelijke groeten;

5 likes

Dank je wel @d.roger

Ik had deze functie gezien, maar ik wilde weten of we de diagonaal rechtstreeks naar de referentiepunten konden brengen. Met deze oplossing is er altijd een "stukje" callback lijn dat horizontaal of verticaal blijft.  

Ik ben op zoek naar deze functie omdat ik veel besturingsdimensies heb die uit de plank komen met tocht enz. ... Het gewenste effect is dus om naar mijn referentiepunten te wijzen door heel snel uit mijn vliegtuigweergaven te ontsnappen.

1 like

@d.Roger, dat is nieuw! SW19 versie?

(Ik heb SW18 en ik ben niet die optie)

2 likes

Hallo 

Dat had ik ook nog nooit gezien

1 like

Hallo

Nou, ik heb de optie op de 2017-versie!!

Vriendelijke groeten

1 like

Als Aliende  in 2018 bestaat, moet u met de rechtermuisknop op de herinneringsregel klikken om deze weer te geven (SW2018 SP5)

2 likes

Tijd voor mij!

Ik ben onlangs overgestapt van SW16 naar SW18; Dus ik wist er niets van, het is nieuw voor mij.

En ik moest mijn test doen op de sidecut als het op de rappel is. 
Altijd goed om te weten.

We kunnen het al doen op de 2015 :)