Parameters voor de stijl en bellen van de as

Hallo

1°/ Op een tekening kan ik mijn nieuwe lijnstijl (AXES2) van de centreerassen en constructielijnen niet krijgen. De standaardlijnstijl wordt weergegeven.

Ik heb wel een nieuwe lijnstijl (AXES2) gemaakt, die ik aan mijn M-AXE-laag heb toegewezen.

In de Document Eigenschappen - Bouwlijnen/Centreerassen is mijn M-AXE laag geselecteerd.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn nieuwe lijnstijl wordt toegepast op mijn centreerassen en constructielijnen?

Ik voeg mijn dossier bij.

2°/ Nog steeds op een tekening, wanneer ik een ballon invoeg, en ik voer de parameters in: Cirkel / Door de gebruiker gedefinieerde routing, raakt mijn lijn de cirkel niet. Is het een SolidWorks-bug? Is het mogelijk om het SolidWorks-ballonblok op te halen en aan te passen om de lijn en cirkel te laten samenvallen?

Bij voorbaat dank,

Mylène Venet

test.slddrw

1°/ bij het openen van het plan, en als ik geen selectie heb, heb ik de werkbalk "Laag" met "Volgens de standaard"

Als ik een as maak, past deze mooi in de juiste laag, en neemt deze ook de kleur aan (roze)

Als het dan gaat om het overbrengen van degenen die al in een vliegtuig aanwezig zijn, moet je ze allemaal selecteren en ze de nieuwe laag toewijzen.

Om ook op elke pc afzonderlijk te controleren, de "standaard" van het gereedschap "Lijnkleur", als het een "gekozen" kleur heeft, zal de laagregel niet werken.

2°/ Door de breedte van de tekstballon in te stellen op x tekens, is de lijn verbonden, het is door hem door te geven aan "gedefinieerd" dat hij een verschuiving maakt.

Het moet als een "bug" worden gemeld aan de hotline, zodat het aan SW kan worden gemeld.

3 likes

Hallo

Punt 1: het werkt zoals het hoort als ik bijlen zet, deze gaan direct in de juiste laag.

Punt 2: Wijzig de door de gebruiker gedefinieerde ballongrootte door een andere keuze, op de afbeelding boven de onderste ballon is de onderste ballon bijvoorbeeld op 2 tekens.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

1°/ In de laageigenschappen is mijn nieuwe lijnstijl (AXES2) geselecteerd in mijn  M-AXE laag (zie afbeelding - linker deel).

Wanneer ik echter een nieuwe as invoeg, wordt de as met de oude lijnstijl (Gemengd) ingevoegd.

2°/ Mijn doel is om een bubbel te hebben, in de vorm van een cirkel en met een diameter van 8 mm (meestal met 2 of 3 tekens).

In Opties / Documenteigenschappen - Annotaties - Bubbels heb ik een enkele bubbel: cirkel / aangepast formaat 8.0000 mm / opvulling 0.0000 mm.

Bij het invoegen van een tekstballon, met "X tekens", is mijn tekstballon nooit 8mm (zie afbeelding - rechtergedeelte).

Voor 2 tekens: bubbel van 8,9 mm. Voor 3 tekens: 12,5 mm bubbel.

Vriendelijke groeten

image.png

De grootte van de ballonnen neemt toe met het aantal tekens

geen keuze sorry ;-(

http://help.solidworks.com/2017/French/SolidWorks/sldworks/c_Balloon_Styles_and_Sizes.htm?id=4af0f794042f49158c206a84200d4472#Pg0&ProductType=&ProductName=

Middel

In het beste geval1 teken
 2 tekens 3 tekens
 4 tekens5 tekens

@+ ;-) 

3 likes

Hallo

Ben het eens met gt22, als de afmeting van de bubbel op 8 mm zo belangrijk is, kun je ofwel de pijllijn hebben die de bubbel niet raakt (probleem dat je aangeeft) of spelen met de hoogte van het lettertype, het lijkt mij dat 2 tekens met een lettergrootte van 2,6 mm je heel dicht bij een bubbel op 8 mm moeten brengen, te controleren.

Vriendelijke groeten

4 likes

Dank u voor uw antwoorden.

1°/ Voor de as heb ik mijn probleem nog steeds niet opgelost: ik krijg nog steeds mijn oude lijnstijl wanneer ik een nieuwe centreeras invoeg.

2°/ Voor de bubbel blijf ik bij de parameter "2 tekens", de diameter ligt dicht bij 8 mm. En de lijn zal samenvallen met de cirkel.

Vriendelijke groeten

Standaardinstellingen voor documentlagen implementeren

U kunt laaginstellingen op documentniveau toepassen op elk dimensie-, annotatie-, tabel- en labeltype in de detailweergave.

1. Maak de lagen voor een tekening in SolidWorks.

2. Klik op Opties  (werkbalk Standaard).

3. Selecteer een detail, zoals Afmetingen > afschuining , op het tabblad Documenteigenschappen .

4. Selecteer onder Laag een laag voor detail.
  5. Wijs indien nodig lagen toe aan andere details door ze te selecteren in de linkernavigatiestructuur van het tabblad Documenteigenschappen.

6.  Klik op OK.

7. Selecteer Als standaard in de lijst Laagselectie   (werkbalk Lagen).

De keuzelijst Lagen bevat alle lagen die u maakt, evenals de opties Geen, Standaard en  Opmaak . 

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/t_Layers_PerStandard.htm

@+ ;-)

1 like

Is dat waar je het about@gt22 hebt? (zie afbeelding)

De bouwlijn en de centreeras bevinden zich inderdaad op de M-AXIS laag...

Vriendelijke groeten

capture_1.png

Het lijkt erop

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/Sldworks/HIDD_Layers.htm

Probeer het eens om te testen ;-)

@+

1 like

Hallo

Op het plan dat u uw vraag hebt verzonden, door aanzichten van een onderdeel, de centreerassen en de constructielijnen die door de gereedschappen zijn gemaakt, toe te voegen:

Ga direct naar de laag met de naam "M_AXE".

Voor massieve of constructielijnen die door het gereedschap zijn gemaakt:

deze gaan naar de actieve laag op het moment dat de functie wordt aangeroepen, of naar -geen- als het "Volgens Standaard" is die actief is in de lagenlijst.

Testresultaat:

En het lijkt mij dat het in Solidworks niet mogelijk is om een standaardlaag in te stellen voor lijnen die met de tool zijn gemaakt.

Ik ben op SW2017.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo allemaal ,

Bedankt voor je antwoorden, maar ik kan de oplossing voor mijn probleem niet vinden.

Ik heb:

- Documenteigenschappen> Lijnstijl> AXES2 (Verschijningscode: A,1.5,-0.25,0.25,-0.25)

- Documenteigenschappen> constructielijnen/centreerassen > M-AXE-lagen

- M-AXE lagen > Style AXES2

Alle instellingen zijn in orde.

Maar wanneer ik een centreeras invoeg (met het gereedschap Centreeras verzenden), is het niet mijn AXES2-stijl die wordt getekend, maar de MIXED-stijl.

ASSEN 2: A, 1,5,-0,25,0,25,-0,25

GEMENGD: A,1,25,-0,25,0,25,-0,25

Waarom wordt er geen rekening gehouden met mijn AXES2-stijl?

Vriendelijke groeten

1 like

Goedemorgen, meneer.
Ik heb hetzelfde probleem en het is echt hoofdpijn, het is ook onmogelijk om de asslagen automatisch aan een opname toe te wijzen.
Heb jij de oplossing gevonden?
Bij voorbaat dank
Vriendelijke groeten

1 like