Stijlen voor tekenlijnen

Hallo

(onder SW2019)
Ik ben op zoek naar een manier om de lijnstijlen in de tekeningen aan te passen, voor mijn uitgevouwen lijnen, met een specifiek uiterlijk. (Documenteigenschap/Regelstijlen/Nieuw)
Maar het is onmogelijk om de stijlen in een bestand op te slaan, ik heb de indruk dat het me dwingt om op te slaan in .sldlin, of er gebeurt niets, er is geen bestand gemaakt. Terwijl het het in .lin afhandelt
https://help.solidworks.com/2019/french/solidworks/sldworks/HIDD_OPTIONS_LINE_STYLE.htm

Iemand heeft de vraag al onderzocht, ik heb niets over dit onderwerp gevonden, behalve de SW-universiteit, maar het helpt me op geen enkele manier vooruit ...

Bedankt

Waar heb je geprobeerd het sldlin-bestand op te slaan?
De standaardmappen van SW zijn systeemmappen die doorgaans door schrijven worden geblokkeerd.

3 likes

De calques.pdf-knop inschakelen (257,8 KB)
Hallo @y.goaziou_1 ,
Als ik me niet vergis, zou je lagen moeten kunnen maken op de 2019-versie,
Ik voeg een kleine uitleg bij die ik persoonlijk gebruik voor de keuze van de lijn.
Dus als je verberglijn, vouwlijn, fijne lijn, enz. nodig hebt...
U kunt de lijn selecteren en de laag wijzigen, waardoor u de stijl kunt wijzigen
Of verander de klap voordat u de lijn maakt.
Ik gebruik dit thuis voor als ik de snelle tekeningen maak
Ik blijf beschikbaar :slight_smile:

PS: In het voorbeeld zet ik stop verbergen, maar je kunt hernoemen met de gewenste naam

2 likes

Ik probeerde beide, systeembestand en een netwerkbestand, nada, maar naar aanleiding van uw bericht,
Ik heb net geprobeerd om het op te slaan op een andere plaats, (desktop :roll_eyes:) en het werkt. evenals de import.
Dus ik moet in deze richting graven...

Ja, maar het is niet automatisch. Ik wil graag mijn uitgevouwen importeren om een gedefinieerde lijnstijl te hebben die onderaan / bovenaan is gevouwen, anders om het lezen van het plan te vereenvoudigen.

Tegenwoordig heb ik een onderscheid in kleur, maar niet altijd even gemakkelijk te zien.

Zeker als je bedenkt dat de print in zwart-wit kan zijn...

actuel.pdf kaart (193.2 KB)

Om samen te vatten wat ik zou willen, moet ik het kunnen definiëren als native en automatisch... waar ik nog niet in geslaagd ben

edit: Na het sleutelen ben ik (a priori) geslaagd voor al mijn nieuwe plannen, door mijn DRWDOT-model met de gewenste kenmerken op te slaan. Voor de oude, ik denk dat het dood is, tenzij je handmatig de info laden