Om de kinematica van een mechanisme te maken, gebruik ik veel assystemen. Als ik het hele digitale model zelf maak, maak ik mijn geometrie op basis van mijn coördinatensystemen. Aan de andere kant, als ik kinematica wil doen op een assemblage waar ik alleen de onderdelen als dode vaste stoffen heb, moet ik referentiepunten toevoegen. Deze keer is het niet langer de geometrie die is opgebouwd uit mijn assystemen, maar de assystemen zijn opgebouwd uit de wireframe-elementen (pt, lijn, vlak) die ik gewoon een dood volume toevoeg.
In het onderstaande voorbeeld heb ik bijvoorbeeld 3-assige systemen toegevoegd. Deze 3 benchmarks zijn opgebouwd uit:
- de oriëntaties van mijn absolute referentiepunt,
- wireframes toegevoegd met GSD gemaakt van dode volumes.
Aan de andere kant, als ik klaar ben met het instellen van mijn handige aanwijzingen voor het filmpje, wil ik de absolute aanwijzing verwijderen die ik niet meer gebruik. Zonder trucs is het niet mogelijk om het te verwijderen omdat mijn gidsen die voor de kinematica worden gebruikt, het absolute coördinatensysteem als ouder hebben. Heeft u enig idee om deze absolute bovenliggende hulplijnen te verwijderen met behoud van de nieuwe hulplijnen die voor kinematische doeleinden zijn gemaakt?