Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een macro of codefragment om de achtergrondafbeelding van het actieve werkblad te verwijderen
(als het de notities met pijl verwijdert, zou het geweldig zijn)
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een macro of codefragment om de achtergrondafbeelding van het actieve werkblad te verwijderen
(als het de notities met pijl verwijdert, zou het geweldig zijn)
Hallo
Waar wil je dit voor doen?
Dit lijkt mij een ongebruikelijk verzoek. ^^
Ik gebruikte deze manipe simpelweg door een lege achtergrond te creƫren, waardoor ik mijn vellen met geƫxplodeerde vellen kon gebruiken om te integreren in een catalogus zonder cartridges.
Dit is wat ik het eenvoudigst vond
Ja, ik zie geen 36.000 oplossingen....
Maak een lege basiskaart en maak vervolgens een macro om de basiskaart met ƩƩn klik te wijzigen.
Dit is eenvoudig te doen, neem een macro op en voer vervolgens de manipulatie met de hand uit.
Er is niets ingewikkelds.
Als je het moet doen, geen probleem;)
Hallo allemaal
Bedankt voor je snelle reactie
Ik heb eigenlijk een macro ingesteld om de achtergrondkaart met 1 lege te veranderen
Zoals ik zojuist heb gepubliceerd, rijst er echter een andere vraag:
Ik wil graag automatisch alle afmetingen uit een naamgevingstekening verwijderen
Blad1 Snijden
Tekening aanzicht1
Dank u allen
Laten we eens kijken of het op de lege achtergrond niet verstandig is om de vooraf gedefinieerde weergave te plaatsen.
Altijd hetzelfde, het hangt ervan af waar de lege achtergrond voor is, of het gewoon visualisatie is.
@ Bart: Ik bevond me in dezelfde situatie als hij. Meestal is het om DXF's te maken van uw MEP-bestand.
Er zijn leveranciers die klagen wanneer ze hun zending hebben met de plannen en achtergrond, ze zijn genoodzaakt om alles handmatig te verwijderen (en dit verhoogt overigens de kosten van het onderdeel)
Dat gezegd hebbende, kon ik geen betere manier vinden om dit te doen dan een neutrale achtergrond te maken en deze naar hen te sturen.
Maar waar de bodem pijn doet, is dat je PDF ook zonder achtergrond/zijkant is.
Ik denk dat een macro om de achtergrond / notities / afmetingen voor de tijd van de DXF-opname te verbergen en ze daarna weer te laten verschijnen nuttig zou zijn.
Maar ik zit daar vast
(ha ha, het zeer nuttige antwoord wat xd)
Hallo
Is het niet mogelijk om de achtergrond te bewerken, de objecten te verbergen via de filters, op te slaan als DXF en vervolgens opnieuw te tonen?
Beste Bart ,
In feite moeten we dezelfde problemen hebben
maand, dus ik maak een plan met achtergrondannotatiedimensie, ik sla het op
Ik sla het op in pdf en vervolgens verwijder ik de basiskaart, annotatie en afmetingen
Ik sla het op in DXf en ik sluit af zonder op te slaan
dus als ik de SW-tekening opnieuw open, zijn ze er allemaal en nog steeds
Hallo allemaal,
Als het doel van het verwijderen van de basiskaart alleen is om DXFs te genereren, waarom genereert u dan niet de DXFs uit de PRT (file>save as>DXF). Dus geen probleem met de achtergrond, cartridge of andere en bovendien schaalt hij zelf 1:1 en vouwt hij het plaatwerk uit als dat het geval is. De kers op de taart is dat ik een macro gebruik om te voorkomen dat het bestand >wordt opgeslagen als ...
nou ja, in feite heb ik een macro gemaakt die het achtergrondplan verandert en het werkt