Een PDM-host verwijderen

Hallo

Na de vernieuwing van ons machinepark hebben we verschillende stations die niet meer gebruikt worden, maar die nog steeds voorkomen in de lijst van MyPDMTools task hosts. Ik wil deze hosts verwijderen om de toch al volledige lijst niet te vervuilen, en daarom een SQL-query in een VBA-script uit te voeren. 

De query is: StrSQL = "VERWIJDEREN VAN dbo. Gastheren WAAR dbo. Hosts.HostID = " & N_Host  (met N_Host het nummer van de PC die ik wil verwijderen)

Maar dit verzoek werkt niet omdat andere tabellen deze "HostID's" vermelden. Dus ik voeg andere vragen toe in de preambule van deze query, die uiteindelijk geeft (ik kopieer gewoon de queryregels)

StrSQL="VERWIJDEREN VAN dbo. TaskInstances WAAR dbo. TaskInstances.InitHostID =" & N_Host
StrSQL="VERWIJDEREN VAN dbo. TaskHosts WAAR dbo. TaskHosts.HostID =" & N_Host
StrSQL="VERWIJDEREN VAN dbo. Gastheren WAAR dbo. Hosts.HostID =" & N_Host

Maar een foutmelding vertelt me dat de eerste query niet kan worden uitgevoerd: "De DELETE-instructie conflicteert met de REFERENCE-beperking "FK_TaskSelection_TaskInstances". Het conflict deed zich voor in de database "XXXX", tabel "dbo. TaskSelection", kolom 'TaskInstanceID' .

Ik begrijp dat ik eerst de TaskSelection-tabel zou moeten opschonen, maar ik weet niet hoe ik de juiste items moet targeten (degenen die de TaskInstanceID vermelden die ik probeer te verwijderen?).

Kortom, als iemand een idee of zelfs een complete vraag heeft, zou het mij enorm helpen.

Een andere oplossing: misschien is er iets eenvoudigers dan het verwijderen van de inzendingen? Bijvoorbeeld, de waarde van de HostID vervangen door een "lege" ID?

Dank u voor uw hulp.

Na overleg met visiativ is de bediening echt heel eenvoudig: in de SQL Manager hoef je alleen maar de dbo-tabel te openen. Host en verwijder de regel die overeenkomt met de computer die u wilt verwijderen. Getest en gevalideerd!

1 like

Hallo @romain.jouanny  ,

Dus hoe verwijderen we de nutteloze rijen in de dbo-tabel. Hosts? (NB: Ik ben geen SQL studio pro...)

Het verwijderen van een regel heeft verder geen impact in EPDM (wat mogelijk bugs zou kunnen veroorzaken)??

Bedankt

U moet de hele regel selecteren (door op het eerste lege vak te klikken) en vervolgens de rechterknop --> verwijderen.

Volgens de visuele spreker die me live liet zien, is er geen impact, in het slechtste geval als je een ongewenste host verwijdert, kun je deze gemakkelijk opnieuw als host declareren via de gebruikelijke procedure (klik op de pc met de rechtermuisknop op de EPDM-bal in de taakbalk --> Taakhostconfiguratie).

Bedankt @romain.jouanny voor deze feedback.

Dus als ik alles goed heb begrepen, moet je naar de dbo-tafel gaan. Hosts, klik met de rechtermuisknop en selecteer "Top 200 rijen bewerken",

Van daaruit toont SQL de waarden in de tabel en hoeft u alleen maar met de rechtermuisknop te klikken aan het einde van de regel en "Verwijderen" te kiezen

Klopt dat??

Sorry dat ik zo vervelend ben, maar ik geef er de voorkeur aan mijn rug te bedekken voordat ik EPDM breek...

Bedankt.

1 like

Ja, dat klopt helemaal! Ik had inderdaad de stap "Top 200 rijen bewerken" overgeslagen.

Geen zorgen over de details, ik ben ook erg voorzichtig als het gaat om het live aanraken van de basis!

2 likes

Hallo @romain.jouanny 

Dus ik ben vanmorgen begonnen en heb geprobeerd een oud werkstation te verwijderen dat nog steeds rondslingert in de pc's die voor taken worden vermeld.

Wel kreeg ik dit prachtige bericht:

Het lijkt er dus op dat ik voor je eerste probleem sta (of een probleem dat er veel op lijkt).

U bent er zeker van dat u geen extra werk hebt gedaan om de computers van de dbo-lijst te verwijderen. Hosts?? Zoals het verwijderen van de vlekkengeschiedenis of andere tafelreiniging??

Zoals het wijzigen van het aantal taakregistraties zoals uitgelegd in punt 5 hier: https://www.javelin-tech.com/blog/2020/06/solidworks-pdm-monitor-tasks/ (wat logischerwijs zou moeten resulteren in het opschonen van de dbo.taskinstances-tabel van alle oude taken en misschien het deblokkeren van het verwijderen van de oude host)

Bij voorbaat dank

Hallo, dit is inderdaad waarschijnlijk te wijten aan de taakgeschiedenis waarin een taak die op dit bericht werd uitgevoerd, nog steeds verschijnt. Van mijn kant beperk ik deze geschiedenis tot de laatste 400 taken, wat zou verklaren waarom ik dit probleem niet had.

U kunt beginnen met het controleren of deze host daadwerkelijk voorkomt in de takenlijst in de Admin-console en vervolgens de betreffende taken verwijderen?

Het spijt me in ieder geval te zien dat het niet voor je werkt toen ik zelfverzekerd was en je vertelde om zonder angst  te gaan :( 

Hallo

Na het wijzigen van het aantal opgeslagen taken zoals uitgelegd in punt 5 hier: https://www.javelin-tech.com/blog/2020/06/solidworks-pdm-monitor-tasks/ , (ik ging naar 200 succesvolle en 200 mislukte) was ik eigenlijk in staat om mijn oude ongewenste hosts te verwijderen.

Opgemerkt moet worden dat het beperken van het aantal succesvolle en mislukte taakregistraties een ongelooflijke impact heeft op het reactievermogen van de takenlijst in de EPDM-beheertool. Het was voor mij bijna onbruikbaar geworden met toegangstijden in de orde van grootte van een minuut of meer, alleen maar om een regel in de geschiedenis te selecteren en de eigenschappen ervan te zien (wanneer het iets wilde weergeven).

Nu, met een lijst beperkt tot 400 ingangen, vind ik een perfect bruikbaar hulpmiddel (NB: ik had 'slechts' 24000 vermeldingen vóór deze parameterwijziging, wat ook niet enorm is).

Nogmaals bedankt.

1 like

Oh ja, inderdaad, ik denk dat dat me ertoe heeft aangezet om de lijst ook op te ruimen! Goed nieuws als het werkt!