Een bovenliggende functie verwijderen zonder onderliggende functies te verwijderen

Hallo

Weet u een manier om een bovenliggende functie te verwijderen zonder dat de onderliggende functies volledig worden verwijderd? Vooral als je een kinderextrusie hebt met het gezicht van een ouderextrusie als schetsvlak.

Er is de methode om naar referenties te zoeken (klik met de rechtermuisknop op de bovenliggende functie en vervolgens op "Ouders/Kinderen... ") gekoppeld aan deze bovenliggende functie, maar het kan lang en vervelend zijn, afhankelijk van het deel dat moet worden verwerkt.

In principe zou ik willen dat het reageert zoals wanneer een schets wiebelig wordt omdat het een referentie-entiteit heeft verloren: je hoeft alleen maar de schetsen en het schetsplan op te hangen.

Weet jij een trucje?

Ik voeg een eenvoudig voorbeeld toe, probeer de functie "PARENT" te verwijderen, ik zou graag willen dat de functie "CHILD" actief blijft met een foutmelding over het schetsplan.

Ik ben op SW2013

verwijderen-bovenliggende-functie.sldprt
1 like

Hallo

Wat ik zal proberen te doen:

1.Bewerk de bovenliggende functie, verwijder vervolgens de rand die het oppervlak van uw referentie vormt, plaats vervolgens een identieke lijn terug en bouw de functie opnieuw op

Logischerwijs heeft uw schets het referentieoppervlak verloren

of

2. Maak een vlak dat ver verwijderd is van de oorsprong en dat overeenkomt met uw referentieoppervlak en richt vervolgens het referentieoppervlak van uw kinderschets terug naar dat vlak

4 likes

Nee, je kunt een kindfunctie niet opslaan als je de ouder doodt, wat normaal is

Of je moet een schets maken die onafhankelijk is van de functie van de ouders, zodat je functie geen kind van zal zijn

maar een stuk op zich

@+ ;-)

2 likes

Hallo

Een truc kan zijn om de functie met CTRL+C naar de boom te kopiëren.

Klik op het gezicht of zet de functie neer en druk op CTRL+V.

Zo wordt de schets wiebelig voor al zijn referenties en is het voldoende om ze terug te plaatsen.

Als de schets zoveel mogelijk "ten opzichte van zichzelf" is ingeperkt (de minste externe referenties, bijvoorbeeld voor gaten, dimensioneer ze ten opzichte van elkaar en niet allemaal vanaf een rand), zal het snel weer op één lijn worden gezet.

3 likes

Hallo

In feite is het een nieuwe 2014, zie screenshot

2014.png
9 likes

En na verwijdering krijgen we dit

maar in 2013 bestaat het niet ...

2014-2.png
8 likes

Dank u voor uw antwoorden

Mijn vraag gaat over SW 2013, de 2e methode van @Tomalam werkt bij gebrek aan iets beters.

Aan de andere kant @ Tomalam, je eerste oplossing werkt niet in het gegeven voorbeeld ...

@jfaradon: Ik kan niet wachten op de overgang naar 2014... We hebben lang op deze functie gewacht!

1 like