Voorwaardelijke deletie van een functie in vergelijkingen - SW

Hallo

Ik doe de SolidWorks-tutorial over vergelijkingen en ik zit vast aan het verwijderen van functies met de If-voorwaarde.

In theorie zouden we volgens de tutorial moeten zetten:

Een object voorwaardelijk verwijderen

Chamfer1=if("Diamètre d'arbre de broche" <1mm, "supprimé","suppression annulée")

En het werkt niet. Ik heb geprobeerd Verwijderen/Verwijderen ongedaan te maken en vervolgens Onderdrukt/Niet onderdrukt, 1/0, met "," als scheidingsteken, met "; " als scheidingsteken.

Voorlopig is het een onbeschreven blad.

Weet iemand hoe het moet?

Bedankt

Thuis op SW2016 werkt dit:

= IIF ( 1 = 1 , "onderdrukt" , "niet-onderdrukt")

Edit: Misschien is het omdat je hoofdletters zet. Thuis, als ik naar "Globale variabelen" ga in de ALS, biedt het me "Verwijderd" en "Verwijdering ongedaan maken", en dan vervangt het dat door de Engelse termen.

Edit2: Normaal gesproken hoef je niet (of je zou het niet moeten doen, ik weet niet of we kunnen) zet de "mm" na de 1.

Je functie zou eerder iets moeten geven als: = IIF("Spindelasdiameter" < 1, "onderdrukt", "niet-onderdrukt")

2 likes

Ik typte net:

En het is altijd een vergissing

SW-versie? (Ik vraag, zelfs als ik vermoed dat het niet het geval is, maar heb je de bug met de Windows-update niet?)

Is "Chamfer1" de juiste functienaam?

Een bestand voor ons om te testen?

Edit: Heb je de paranthesis aan het einde gesloten?

1 like

Ja, "Chamfer1" is de juiste functie, ik heb geselecteerd in de FeatureManager.

Er staat een haakje aan het einde:

my_ejector_pin.sldprt

Het aantal p's in ?

onderdrukt", "niet onderdrukt

1 like

Op tijd voor mij, deze klap als ik niet 2 "p" op ongedrukt zette.

1 like

Maar als ik het goed verwoord, wordt mijn regel:

het is praktisch leeg; alleen IIF(

Aan de andere kant is de kolom "Gelijk aan" "Onderdrukt"

En wanneer ik de vergelijkingsmanager sluit en opnieuw open, heb ik een fout:

Oké, ik heb het gevonden. Het komt van de naam van je variabele, vermijd apostrofs. Als je een eenvoudigere naam gebruikt om te proberen, zoals "T1", zou het moeten werken.

1 like

Bedankt @ KVuilleumier !! Dat klopt.

U mag geen apostrof in de naam van de globale variabele plaatsen.

En het staat in de SolidWorks-tutorial die een woord-voor-woord vertaling moet zijn

1 like

Subsidiaire vraag:

Wanneer u begint te typen =, verschijnt er een klein vervolgkeuzemenu waarmee u de globale variabelen kunt selecteren (inclusief verwijderen / verwijderen ongedaan maken), functies, ...

Is er een truc om het weer te laten verschijnen wanneer je je regel typt, het zou veel praktischer zijn dan alle tekst met de hand te schrijven (en veiliger!)