3D-oppervlak in 2D-kamer

Kunnen we een 3D-oppervlak laten verschijnen met of zonder decal in een onderdeeltekening, wetende dat we dat ook kunnen doen in een tekening van een assemblage?  

Hallo

Als ik het goed heb begrepen, is het heel goed mogelijk, zoals in dit voorbeeld, je hoeft alleen maar het deel in een gearceerde afbeelding te laten zien:

http://edcs.me/2013/06/showing-decals-in-solidworks-drawings/

2 likes

Zie contextmenu als screenshot hieronder

capture.jpg
6 likes

Als het daarentegen is om een oppervlaktelichaam in de tekening te laten zien, en het is verborgen in de 3D, ga dan naar de Feature Manager, scrol omlaag naar de weergave waarin je geïnteresseerd bent en vervolgens de kamer naar de functies.

Klik op een van de functies waarmee het oppervlak wordt gemaakt met de rechtermuisknop op Functie/Weergeven (zie afbeelding).

Je oppervlaktelichaam zal verschijnen.

EDIT: Te laat, zoals @jfaradon!

screenshot216.jpg

Ik begreep de vraag niet

Is het om de onderdelen in ISO in een tekening te visualiseren?

Zie deze tutorial Offerte tool

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/outil-de-cotation-dans-les-mises-en-plan

@+ ;-)

Ik heb moeite om uit te leggen wat het betekende, een beeld zal een lange toespraak vermijden.

surface_3d_dans_2d.gif

Wanneer je je 3D-deel, waar alles goed wordt weergegeven, in een nieuwe tekening "gooit", zie je maar 2 van de 4? Of moet je ze al met de hand gaan halen?

Zijn uw oppervlakken naar buiten of naar binnen verschoven met een eth tijd? Op uw afbeelding wekt het de indruk dat de oppervlakte- en volumecilinders door elkaar worden gehaald.

Ja, ik heb een offset van 0,01 naar buiten op alle oppervlakken en wanneer ik de 3D "gooi", verschijnt deze zonder de getoonde oppervlakken en noch de offset op het oppervlak, noch die op de volumes.

Je hebt het juiste gedaan zoals hierboven gezegd: om de functie te laten zien en niet het lichaam?

De oppervlaktebeperkingsfunctie geeft me niet de optie "tonen / verbergen" is normaal of ik mis een parameter in de opties, voor lichaam ja dat me niets draagt.

Bedankt

Kun je een zeefdruk maken zoals @jfaradon en ik hierboven? Mijn foto was van sw2013.

Als de afstand van de offset er niet toe doet, probeer dan de 0,01 te verhogen naar 0,05 of zelfs 0,1.

Ik denk dat het een weergaveprobleem was.

Met montage werkt het,

Ik ben met 0,1 verschoven, het resultaat is hetzelfde.

Ik denk gewoon dat Solidworks niet weet hoe het moet of een probleem in de opties.

Bedankt

pas_de_cacher-montrer_dans_fonction.gif
1 like

Dit is uiteraard een SW2013 evolutie, die je toelaat om de functie en/of het lichaam te tonen.

Als ik op SW 2013 het lichaam laat zien, werkt het ook niet. Het is absoluut noodzakelijk om de functie te laten zien.

Sorry, komt SW 2013 of 2014 binnenkort?

Terwijl u wacht om de versie van SW te wijzigen, kunt u uw sticker niet op de volumebehuizing plaatsen?

Voor kleur op een gebied kunt u de functie Invoegen/Curve/Scheidingslijn gebruiken op een volumeformaat.

Hallo

Ja, het is een oplossing, we kunnen het ondersteunen op een oppervlak en niet op een beperkt oppervlak "jammer voor meer gecompliceerde gevallen"

Ter info: ik ben in SW2014

BEDANKT A+

Wanneer u met de rechtermuisknop klikt op het oppervlak zoals weergegeven in uw vorige printscreen, klikt u op "Menu aanpassen... ". Het kan zijn dat de optie "Weergeven" voor de functie is uitgeschakeld!

Hallo

Ik had het nagekeken en nee alles wordt gecontroleerd, als er een probleem is is hij ergens anders.

A+