Niet-gladde vaste ondergrond

Hallo allemaal!
Ik ben nieuw in het gebruik van Solidworks en ik moet een vaste stof maken voor vergelijking met een andere soortgelijke, maar van een reconstructie ...
Ik maak een schets, sluit hem en maak een revolutie. Tot dusverre goed.
Als ik echter inzoom op het gegenereerde deel, zie ik breuken op mijn bogen (ik zet rode stippen waar ze te zien zijn...) Het doet hetzelfde op het volume. Uiteindelijk, als ik het vergelijk met een ander volume dat perfect glad is, zie je hoeken verschijnen! Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Bij voorbaat dank, fijne dag verder

Hallo

Het probleem is alleen visueel, het is strikt genomen geen defect (het is een functie waarmee je kunt zien hoe het volume is opgebouwd. Als je "Gearceerde afbeeldingsranden"  gebruikt zie je de kruising: maar als je op "gearceerde afbeelding" klikt heb je dit visuele defect niet meer.

Het probleem komt van de schets omdat je een grote kromming hebt en dan een straal. Er moet al voor worden gezorgd dat de verbinding wordt gemaakt met een tangentiespanning, dit zal een mogelijke verkeerde uitlijning verminderen.

Als u vervolgens slechts één lijn zonder naad wilt hebben, verander dan uw twee lijnen in een constructielijn en maak vervolgens een spline (één voor de buitenrand en één voor de binnenrand) in één stuk door de splinepunten op de constructielijnen vast te klikken (maak zoveel mogelijk punten, Zodat de spline super geleid wordt. Zodra de schets is gevalideerd, heeft u een perfect ogend oppervlak.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo ludo

Ik begrijp dat het een PB van aanpassing van de beeldkwaliteit is. Het is niet de kruising van de twee stralen die je stoort, maar de resolutie van de rondingen. Wees voorzichtig, een te fijne instelling verbruikt bronnen.

Opties -> tabblad Documenteigenschappen -> Beeldkwaliteit -> Gearceerde afbeeldingsresolutie

screenshot_3.png
2 likes

Ja, zoals ze zeggen @soring 

Als u gesegmenteerde gebogen lijnen ziet