Ik maak een bootromp met Catia V5. Ik heb de Creative Shape Design module gebruikt om de romp zelf te maken. Ik heb een probleem bij het "extruderen" van de schaal. Ik gebruik de functie "dik oppervlak" in het ontwerp van onderdelen om het te extruderen, maar ik krijg verschillende foutmeldingen:
1.La waarde van de huidige offset resulteert in een lokaal gedegenereerd oppervlak: het onderdeel kan niet worden geconstrueerd.
2. Het niet compenseren van plaatselijk dode scherpe randen.
Heb je ooit deze fouten gehad? Heeft u misschien een andere methode om mij te adviseren deze "schaal" te "extruderen"?
Hallo ja, dit bericht komt vaak voor wanneer de geometrie niet kan worden verschoven. RQ: De functie voor dik oppervlak bereikt een normale offset op alle punten van het oppervlak, dus voor het open deel van de romp zal de rand niet vlak zijn. Van mijn kant zou ik werken op 1/2 oppervlak (symmetrie) Ik heb enkele punten opgemerkt die CATIA kunnen irriteren. In paars en blauw twee tegengestelde richtingen van raakrichting, in rood heeft de doorgang van de platte bodem een rand.
Dank u voor uw uitgebreide antwoord. Het probleem is nog niet opgelost, maar ik ga op zoek naar :) Zou je het gereedschap voor het dikke oppervlak hebben gebruikt om de romp te "extruderen"?
Ik zou op 1/2 oppervlak hebben gewerkt door op het symmetrievlak te sluiten en aan de bovenkant dan onder PartDesign vulling / symmetrie / schaal, wat impliceert dat het oppervlak (de buitenste schil) is.
Ik zou op 1/2 oppervlak hebben gewerkt door op het symmetrievlak te sluiten en aan de bovenkant dan onder PartDesign vulling / symmetrie / schaal, wat impliceert dat het oppervlak (de buitenste schil) is.
Ik kan het niet beter zeggen dan het antwoord hierboven