Help me alstublieft om dit onderdeel te modelleren met solidworks en bij voorbaat dank
hallo je moet een scan gebruiken
Hallo, ik zou meer een plaatwerkrealisatie hebben gezien met stempelen en vouwen
Bewerken. Zou het dit onderdeel niet beschadigen?
Zelfde mening als @SEPM.gerald door de massieve plaatwerkmodule + stempelen voor de vorm.
Ik denk dat het onderdeel nieuw is, maar het is om het te reproduceren :-).
Hallo
Je moet door de plaatwerkmodule gaan.
Eerst het middelste deel, dan de gevouwen randen, dan het stempelen.
Twee voorbeeldvideo's, de eerste voor buigen, de tweede voor stempelen.
http://youtu.be/53_L44DQNP0
http://youtu.be/jpiQewaM7sw
Ik hoop dat het zal helpen.
Geef me de ribben, en ik stuur je dit zonder zorgen;)
Afmetingen, dikte, Gereedschap dat je in de werkplaats hebt om te buigen.
Ik ga een kleine video voor je maken, zodat je het beter kunt begrijpen, en deze later reproduceren.
Is het een onderdeel dat je moet reproduceren omdat het beschadigd was?
Ik zie een kreukel in het midden van het onderdeel (door het stempelen), is dit normaal?
Als deze buiging in het stansen opnieuw moet worden gedaan, zal de plaatwerkmodule dit niet kunnen doen.
Afbeelding weergeven
aaa.jpg
Zoals ik said@bart lijkt het me raar, deze vouw in het midden.
Nou, het is ingewikkelder dan het klinkt, maar zo ziet het er eigenlijk uit.
Ik moest een paar trucs uithalen om Sw te dwingen te doen wat ik wilde^^
piece1.png
En hier is het stuk
Zoals ik al zei, moest ik een beetje sleutelen, want dit soort onderdelen is een beetje beperkt om in plaatwerk te maken.
Maar logischerwijs, met de "unfold" die ik heb toegevoegd, kun je exporteren in dxf en het ponsen om het later te stempelen.
Dat is het =)
tolerie_1.sldprt
@bart is het de vouw die de curve volgt die het probleem vormt?
Nou, zoals ik heb ontworpen, is niets een probleem, behalve dat Sw doet wat hij wil^^
Het probleem is de vouw die ik in rood had omcirkeld, deze kruist het deel en verplettert het stempelen.
Als dat echt is wat je moet ontwerpen, is het te doen, maar niet in plaatwerk.
Voor complexere uitgevouwen moet u de software "Logopress" gebruiken. Het werkt met solidworks omdat het dezelfde fabrikant is.