SW 2014: Probleem met de werkbalk

Hallo

Ik had wat problemen met de installatie van SolidWorks 2014 SP2 op mijn werkstation en na verschillende pogingen was de laatste de juiste.

Aan de andere kant mis ik in alle werkbalken pictogrammen!

Op de bijgevoegde schermafbeelding kunnen we bijvoorbeeld zien dat er heel weinig pictogram voor de schets is.

Ik heb de pictogrammen "nieuwe", "open" en "add-ons" met de hand toegevoegd, maar ik heb geen toegang tot het kleine driehoekje waarmee je ze kunt uitvouwen (zoals om toegang te krijgen tot de add-ons).

Nu moet ik toegeven dat ik aan het drogen ben!

Ik heb de instellingen van een ander werkstation dat SW2014 SP2 ook heeft en dat werkt prima, maar het had geen enkel effect. Ik heb ook de registermap hernoemd, ook zonder effect!

barre_doutils.jpg

kan zijn ga naar schetsopdrachten aanpassen en selecteer de gewenste categorieën en plaats ze in het gewenste opdrachtvenster

Hetzelfde geldt voor de # gereedschapskisten opslaan, sluiten en heropenen, hoe ziet het eruit?

Ik denk dat je het al hebt geprobeerd, dus sorry, ik kan niet beter zeggen

@+ ;-)

2 likes

"Ik had wat problemen met de installatie van SolidWorks 2014 SP2 op mijn werkstation en na verschillende pogingen was de laatste de juiste."

Kun je ons daar meer over vertellen?

Het lijkt een verdomd toeval, nietwaar?

2 likes

Hallo Lucas,

Ik had hetzelfde probleem en moest mijn werkbalken opnieuw configureren  (wat niet veel tijd kost). Zoals GT22 al zei: Opties (het pijltje aan de rechterkant van het pictogram), aanpassen, opdracht geven en vervolgens de pictogrammen van uw keuze naar uw werkbalk slepen, of, klik met de rechtermuisknop op de werkbalk, aanpassen en  idem ...

Een prettig weekend

Christoffel.

3 likes

Zou het niet komen door het feit dat de SolidWorks-werkbalk verticaal is ?

2 likes

Hallo

U kunt de pictogrammen daadwerkelijk toevoegen via "aangepaste/snelkoppelingsbalk/vervolgkeuzebalk" voor gereedschappen met opties (tangensboog, 3-puntsboog)

Maar in het begin wordt de installatie niet correct uitgevoerd (slechte verwijdering, herinstallatie enz.), wat meerdere problemen kan veroorzaken. Zeker met deze nogal wispelturige software...

Dus ik zal je adviseren om alles te verwijderen, een ccleaner door te geven en alles goed opnieuw te installeren.

Als u niet alles opnieuw wilt doen, kunt u een installatiereparatie proberen via het configuratiescherm van Windows.

Oprecht!

2 likes

+1 met @Bart

Voor mij komt het daar vandaan..

Het is zeker mogelijk om alles weer op zijn plaats te zetten, maar het is niet normaal en de ene bug zal de andere veroorzaken, op een mooie dag zal er een ander probleem zijn.

Probeer een schone installatie, zoals hierboven vermeld, een ccleaner hit, een defragmentatie, eventueel een beetje malware's bytes hit om de threads te elimineren en het zou het moeten doen:)

@+

2 likes

De opdrachtmanager kan worden teruggezet naar de standaardstatus, en dat is natuurlijk wat je nodig hebt.

Om dit te doen, moet u, wanneer SOLIDWORKS is gesloten, de registersleutel verwijderen:

HKEY_CURRENT_USER\SoftWare\Solidworks\Solidworks 2014\gebruikersinterface\CommandManager\

Als we Solidworks opnieuw opstarten vertrekken we met een leuke nieuwe ordermanager ;o)

1 like

Hoi allemaal

Omdat het een administratieve installatie was, onmogelijk om het te repareren, heb ik vervolgens geprobeerd het te verwijderen om het later opnieuw te installeren, maar de verwijdering crashte!

Zoals ik al eerder had aangegeven, heb ik de map SolidWorks 2014 in het register hernoemd en het werkte niet  !

En als ik de knoppen een voor een toevoeg, weet ik hoe ik het moet doen, maar het verandert niets aan het probleem van de "Open" -knoppen, bijvoorbeeld:

Ik kan niet vinden waar ik de knop "Openen" kan toevoegen met het menu waar je bijvoorbeeld kunt kiezen voor "maak een tekening"...

Het is me eindelijk gelukt om de SolidWorks 2014 SP2 opnieuw te installeren na een systeemherstel.

Bedankt allemaal, nu heb ik alle iconen gevonden.

Ben je niet te veel dingen kwijtgeraakt door een systeemrestauratie uit te voeren?

@+

1 like

Het heeft geen invloed op de bestanden, dus geen probleem a priori!