SW 2015: 2 rijen samenvoegen volgens een aangepaste eigenschap

Hallo

Ik heb een heel vervelend probleem met de nomenclatuur. In de hoop duidelijk te zijn:

- Ik heb een assemblage van onderdelen, waarvan sommige verschillende configuraties hebben

- Aan deze configuraties is een code gekoppeld.

- er kunnen meerdere configuraties zijn met dezelfde code (ERP-overdrachtsprobleem, we hebben het zo beheerd).

Probleem:

Ik maak een assemblage waarin ik 3 keer hetzelfde onderdeel plaats (dezelfde PRT) maar ik verander de configuratie van een onderdeel. Bij het maken van de stuklijst in het plan,  toont SW me 3 regels nummer 1, waarvan er 2 dezelfde code hebben. 

Is het mogelijk om de 2 items samen te voegen met dezelfde code (wat een aangepaste eigenschap is), om 2 regels te krijgen, 1 regel 1, een regel 2?

Meer in het algemeen, kunnen we regels van een stuklijst samenvoegen op basis van aangepaste eigenschappen?

Bij voorbaat dank,

Hallo

Selecteer bij het invoegen van de stuklijst in de tabelopties de optie "Alle configuraties van hetzelfde artikel onder één artikel weergeven" in "Artikelconfiguratiegroepering"

Het helpt me niet. Sommige cnofiguraties hebben verschillende codes, dus ze moeten worden weergegeven. 

Ik vraag me af of de oplossing niet is om een tabel te maken die controleert op duplicaten en deze samenvoegt (door de hoeveelheid bij te werken).

Sorry, verkeerd gelezen. Dus van nature weet SW niet hoe dat moet.

Spelen met de nomenclaturen in Excel, maar ik weet niet zeker of het goed werkt.

Hallo

Kijk naar VPIR met deze instellingen. Ik heb 4 de kamer erin, maar met 3 verschillende configuraties. .

fusionner_2_lignes_suivant_une_propriete_personnaliee_.jpg

oeps ik ook... En als je op je kolom klikt of er staan duplicaten in de nomenclatuur en je sorteert .... Anders moet je de kolom met deze eigenschap in de nomenclatuur toevoegen en daar denk ik dat het zou moeten werken

Ik ben net thuis en ik heb het getest en het werkt niet... :-(

De enige manier is om de lijn te onderdrukken en de hoeveelheid van de andere te forceren...

Ja, dat is wat de "beste" lijkt, of in ieder geval de enige mogelijkheid. Weet u of u een stuklijst kunt configureren met Excel-regels? (als, en, of...)

In dit geval kan ik de tabel altijd configureren om naar duplicaten te zoeken en de relevante vakken samen te voegen. Maar het lijkt me niet zo eenvoudig omdat SW zeker verschillende nummers aan de onderdelen zal geven (in dat geval zal de gebruiker de bubbels met de hand moeten veranderen...)

Geen a priori oplossing:(