SW 2017 - Hoe voegt u in een tekening een tabel met onderdeelafmetingen uit de familie (gecontroleerd door een Excel-tabel) van een assemblage in?

Hallo

Ik heb een tekening (met een geëxplodeerd zijaanzicht ) van een assemblage van 2 onderdelen die elk een familie van onderdelen hebben (de assemblage heeft ook een Excel-onderdelenfamilie met de configuratienamen van de onderdelen), en ik zou graag een tabel willen invoegen met de namen van de  configuraties van de assemblage en enkele afmetingen (diameters in dit geval) van van de onderdelen.

Als iemand weet hoe het moet, zou  ik het zeer op prijs stellen! Bij voorbaat dank en nog een fijne dag!
Christoffel

Hallo

De artikelfamilie in een tekening invoegen:

1. Selecteer in een tekening van het onderdeel of merk een tekeningaanzicht.
  2.  Klik op Invoegen> tabellen > onderdeelfamilie.

De deelfamilie verschijnt: u kunt deze op zijn plaats op het werkblad slepen en neerzetten.

Cdlt

Voorzichtig

U moet eerst de weergave selecteren die overeenkomt met het artikel met een artikelfamilie voordat u het kunt invoegen.

Hallo en bedankt voor je antwoord.

In feite slaag ik erin om voor elk onderdeel tabellen met afmetingen in te voegen, maar wat ik zou willen is een enkele tabel met in de eerste kolom de namen van de configuratie van de assemblage, in de tweede kolom een afmeting van deel 1 (voorbeeld: dimension1@esquisse1@pièce1) en vervolgens in de 3e kolom een afmeting van deel 2 die is gekoppeld aan deel 1 (voorbeeld: dimension1@esquisse1@pièce2). Het is me niet gelukt om dit te doen, want door de familie van de assemblage te importeren, krijg ik een tabel met de configuraties van elk onderdeel die overeenkomen met de configuraties van de assemblage, en geen afmeting...

Mijn assemblage bevat 18 configuraties (maat 1 tot maat 18) en deel 1 en 2 hebben ook elk 18 configuraties (ook maat 1 tot 18), aangestuurd door Excel-spreadsheets die formules voor dimension1@esquisse1 bevatten. De Excel-tabel van de assemblage bevat de configuratienamen en maakt het mogelijk om de grootte 1 van de assemblage te hebben die de grootte 1 van onderdeel 1 en de grootte 1 van het onderdeel 2 gebruikt, enzovoort voor de 18 maten...

NB: dit zijn gereedschappen voor sieradenringen, dus de 18 maten komen overeen met metrisch = vingermaten...

Met vriendelijke groet, Christophe

De vraag is nog open...

Wat als u de onderdelen waaruit de assemblage bestaat in uw MEP plaatst en ze vervolgens uit het tekengebied haalt (buiten het afdrukbare gebied) en u de families van onderdelen van uw 2 onderdelen in het afdrukbare gebied invoegt?

Gek ding: wat als je bestuurde afmetingen (die overeenkomen met de afmetingen die je in je tabel wilt verkrijgen) toevoegt aan je 3D-assemblage?

Logischerwijs zou je de waarden van deze gecontroleerde dimensies moeten kunnen importeren in de Excel-tabel van de assembly. En van daaruit zet je ze weer in je vliegtuig.